... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - 1:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
سیگنال برجامی امیرعبداللهیان؛

دیدار وزرای خارجه ایران و ایرلند

امیرعبداللهیان: برای رسیدن به توافق از هیچ کوششی فروگذار نکرده و دستیابی به توافق را فرصت مناسبی برای همه طرف‌ها و نیز جامعه بین المللی می دانیم.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با وزیر خارجه ایرلند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران جهت رسیدن به توافق خوب و پایدار، آمادگی دارد.

امیرعبداللهیان با سیمون کاونی (Simon Coveney) وزیر امور خارجه ایرلند در حاشیه نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، در محل اقامت خود دیدار و گفت وگو کرد.

وزرای خارجه ایران و ایرلند در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی، رویدادهای جهانی و مذاکره برای لغو تحریم‌ها گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه ایرلند در این دیدار به علاقه مندی کشورش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و با اشاره به تحولات جاری در اروپا گفت که تمایل زیادی برای تنوع بخشی در روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد.

وزیر خارجه ایرلند اظهار آمادگی کرد برای رسیدن به توافق از هیچ کوششی فروگذار نکرده و دستیابی به توافق را فرصت مناسبی برای همه طرف‌ها و نیز جامعه بین المللی دانست.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن ابراز رضایت از سطح تماس‌های انجام شده میان مقامات دو کشور، ظرفیت‌های فراوان موجود برای بسط و گسترش روابط میان دو کشور را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد هیچ مانعی برای ارتقای همه جانبه روابط میان دو کشور وجود ندارد و لازم است از طریق تماس‌های دیپلماتیک، پارلمانی و اقتصادی، روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش داد.

امیرعبداللهیان درخصوص مذاکره لغو تحریم‌ها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جهت رسیدن به توافق خوب و پایدار آمادگی دارد، لکن این امر مستلزم حسن نیت، واقع بینی و اراده لازم از طرف آمریکا و سه دولت اروپایی است.

وی تاکید کرد در پرتو توافق هسته‌ای باید تحریم‌های یکجانبه علیه ایران برطرف شده و پرونده اتهامی هسته‌ای ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بسته شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »