... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - 3:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

قطعنامه پارلمان اروپا درباره مهسا امینی

اعضای پارلمان اروپا خواستار «تحقیقات بی‌طرفانه، مؤثر و مهم‌تر از همه مستقل» درباره آنچه خشونت و بدرفتاری علیه این دختر جوان ۲۲ ساله و «مرگ غم‌انگیز» او عنوان کرد، شدند.

سیاست شرق _ پارلمان اروپا روز پنجشنبه، با تصویب قطعنامه‌ای در واکنش به کشته شدن مهسا امینی، خواستار تحقیقات مستقل در خصوص چگونگی مرگ وی شد.

به نقل از یورونیوز، پارلمان اروپا در این قطعنامه مداخله جویانه، همچنین خواستار تحریم و مجازات قاتلان مهسا امینی و همه افرادی شده است که در جریان اعتراضات اخیر در ایران دست داشته‌اند.

این قطعنامه در جریان نشستی ویژه در پارلمان اروپا به تصویب رسید که به بررسی آخرین تحولات ایران در پی مرگ مهسا امینی و ناآرامی های پس از آن در جریان داشت.

اعضای پارلمان اروپا همچنین خواستار «تحقیقات بی‌طرفانه، مؤثر و مهم‌تر از همه مستقل» درباره آنچه خشونت و بدرفتاری علیه این دختر جوان ۲۲ ساله و «مرگ غم‌انگیز» او عنوان کرد، شدند.

مهسا امینی، دختر ۲۲ساله ای است که در جریان بازداشت توسط پلیس امنیت اخلاقی(گشت ارشاد)، فوت نمود و تا کنون نتیجه و گزارش نهایی فوت وی، اعلام نشده است.

پس از مرگ مهسا امینی، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، طی دستوری، وزیر کشور را مامور نمود تا علت این حادثه غم انگیز را بررسی و نتیجه را اعلام نمایند.(بیشتر بخوانید)

وزیر خارجه فنلاند،روز سه شنبه در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، در خصوص حوادث اخیر در ایران ابراز امیدواری نمود گزارش مستقل‌ و بی‌طرفانه در خصوص مرگ مهسا امینی منتشر شود.(بیشتر بخوانید)

انتهلی پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »