... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - 3:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

چین از پیشنهاد ایلان ماسک برای اتحاد با تایوان استقبال کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه چین: به شرط تضمین حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه، تایوان می‌تواند سطح بالایی از خودمختاری را به عنوان یک منطقه اداری ویژه اتخاذ کند.

سیاست شرق _ با وجود کاهش حمایت از اتحاد در داخل جزیره تایوان و در حالی که پکن فشار نظامی خود را افزایش می دهد ، مقامات پکن از طرح ایلان ماسک برای سیستمی شبیه به هنگ کنگ برای تایوان تمجید کرد.

به نقل از بلومبرگ، «کین گانگ»، سفیر چین در آمریکا، از ماسک به خاطر این پیشنهاد تشکر کرد و در توییتر گفت چارچوب «یک کشور، دو سیستم» یک اصل اساسی برای «حل و فصل مسئله تایوان» است.

ساعاتی بعد، سخنگوی وزارت خارجه مائو نینگ این اظهارات را تایید کرد. وی در جریان یک نشست منظم در روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «به شرط تضمین حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه، تایوان می‌تواند سطح بالایی از خودمختاری را به عنوان یک منطقه اداری ویژه اتخاذ کند.»

ماسک در پروفایل فایننشال تایمز که روز جمعه منتشر شد، گفت: “توصیه من… این است که یک منطقه اداری ویژه برای تایوان تعیین کنیم که به طور معقولی خوشایند باشد.” او افزود که “احتمالا همه را خوشحال نخواهد.”

پیشنهادی که با مقاومت فزاینده ای در تایوان در برابر هر شکلی از ادغام با پکن مواجه است، به ویژه پس از آنکه سرکوب گسترده حزب کمونیست چین علیه مخالفان در هنگ کنگ پس از ادغام و پیوستن به چین صورت گرفت.

مناقشه بر سر حاکمیت تایوان یکی از خطرناک ترین متغیرها در روابط چین و ایالات متحده است، به طوری که در میان سیاستمداران آمریکایی درخواست ها برای تعهد به مشارکت در صورت اقدام نظامی پکن افزایش یافته است.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا و اسپیس ایکس ، خود را مردی می‌بیند که تلاش می‌کند کار درست را انجام دهد.

در روزهای اخیر اظهارات او در مورد حمله روسیه به اوکراین و تنش‌های بین چین و تایوان، خطرات دیپلماسی عمومی توسط یک میلیاردر با منافع تجاری پیچیده در سراسر جهان را نشان داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »