... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 6:17 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در بیستمین کنگره حزب کمونیست چین:

اصلاحات در اساسنامه حزب کمونیست چین؛ مهار جدایی طلبی و تقویت ارتش

در متن قطعنامه: به طور جامع، واضح و بدون انحراف مسیر «یک کشور، دو نظام» را دنبال کنید، با قاطعیت نیروهای تجزیه طلبی را که طرفدار استقلال تایوان هستند،پس از پایان کنگره سرکوب و مهار کنید.

سیاست شرق _ بیستمین کنگره حزب کمونیست چین که از ۲۴ تا ۳۰ مهر (۱۶ تا ۲۲ اکتبر) برگزار شد، با تصویب اصلاحاتی در اساسنامه حزب کمونیست چین به پایان رسید.

 به نقل از اسپوتنیک، تغییرات مهمی در حزب حاکم این غول آسیایی مورد بررسی و تائید شد.کنگره اصلاحاتی را در اساسنامه CPC برای مخالفت با استقلال تایوان در جلسه پایانی خود تصویب کرد.

در متن قطعنامه توزیع شده آمده است: «کنگره اضافات زیر را به منشور حزب تصویب می کند: به طور جامع، واضح و بدون انحراف مسیر «یک کشور، دو نظام» را دنبال کنید، با قاطعیت نیروهای تجزیه طلبی را که طرفدار استقلال تایوان هستند،پس از پایان کنگره سرکوب و مهار کنید.

علاوه بر این، اصلاحاتی در قانون اساسی حزب کمونیست چین به منظور تبدیل ارتش آزادیبخش خلق چین به «یک نیروی نظامی پیشرو در جهان» در این جلسه به تصویب رسید.

کنگره اضافات زیر را به اساسنامه حزب تصویب می کند: با قاطعیت ساخت سیاسی ارتش را انجام دهید، ارتش را از طریق اصلاحات، دستاوردهای علمی و فنی، و پرسنل بسیار حرفه ای تقویت کنید، ارتش را بر اساس قانون اداره کنید، و ارتش را ایجاد کنید. در متن قطعنامه آمده است که ارتش آزادیبخش خلق چین به یک نیروی مسلح پیشرفته در سطح جهانی تبدیل شده است.

سونگ شانکیو، محقق ارشد اندیشکده تایپه، به اسپوتنیک گفت: «اصلاح منشور CPC برای در نظر گرفتن شرایط جدید و چالش‌های جدید به پیشبرد آرمان سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی و ایجاد حزب کمک می‌کند.

بر اساس فهرستی که خبرگزاری شینهوا منتشر کرد، یکی دیگر از نتایج کنگره این بود که چهار عضو کمیته دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در بیستمین کمیته مرکزی جدید حزب کمونیست چین گنجانده نشده اند و پس از کنگره ملی خلق – جلسه پارلمان – در مارس ۲۰۲۳ کنار خواهند رفت.

در همین رابطه، شی جین پینگ در بیستمین کنگره حزب کمونیست چین گفت که لازم است سازوکارهای مبارزه با تحریم ها، مداخله خارجی و صلاحیت فراسرزمینی بهبود یابد. رئیس جمهور چین همچنین بر ضرورت ارتقای نظام امنیت ملی و تشکیل «نظام دفاعی جامع و مؤثر» برای کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »