... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 11:47 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ویدئویی که سناتور آمریکایی را تحت تعقیب روسیه قرار داد!/ تقطیع یا واقعی؟

کمیته تحقیقات روسیه که عالی‌ترین آژانس تحقیقات جنایی این کشور است، گفت یک پرونده جنایی علیه آقای گراهام بر این اساس باز کرده است.

سیاست شرق _ وزارت کشور روسیه، لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی را پس از انتشار ویدیوی نشست او با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

به نقل دیلی بیست، در این ویدیو، سناتور آمریکایی با اشاره به حمایت ایالات متحده از اوکراین می‌گوید: «روس‌ها در حال مرگ‌اند» و این «بهترین پولی است» که تا به حال، آمریکا خرج کرده است.

این ویدیو در شبکه‌‌های اجتماعی روسیه به طور گسترده منتشر شده است و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

کمیته تحقیقات روسیه که عالی‌ترین آژانس تحقیقات جنایی این کشور است، گفت یک پرونده جنایی علیه آقای گراهام بر این اساس باز کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز سخنان گراهام را مایه شرمساری آمریکا دانست.

از سوی دیگر دیمیتری مدودف، یکی از یاران نزدیک ولادیمیر پوتین نیز، با اشاره به سرنوشت رابرت کندی، هوی لانگ و جان میلتون الیوت، آقای گراهام را تهدید به ترور کرد.

مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: «در آمریکای محبوبش نه تنها مردم عادی مرتباً کشته می‌شوند، بلکه پول‌های کثیف نیز برای کشتن سناتورها خرج می‌شود».

بنا به همین گزارش، با افزایش انتقاد‌‌ات مسکو از این سناتور جمهوری‌خواه، کی‌یف، ویدیوی کامل این نشست را منتشر کرد که به نظر می رسد این دو اظهار نظر، به هم مرتبط نبودند.

گراهام دقیقا چه گفته بود؟

در ویدیوی کامل پخش شده، نشان داده می‌شود که گراهام با مشاهدات خود از جنگ می‌گوید مقاومت اوکراینی‌‌ها در برابر تهاجم روسیه او را به یاد آمریکا می‌اندازد و می‌گوید: « زمانی در آمریکا ما اینگونه بودیم. با جنگیدن تا آخرین نفر، قرار بود آزاد شویم یا بمیریم.» سپس زلنسکی در پاسخ می‌گوید: «اکنون شما آزاد هستید و ما آزاد خواهیم شد» در ادامه نیز گراهام اینطور پاسخ می‌دهد: «و روس‌ها در حال مرگ هستند.»

اما در ویدیوی ویرایش شده تصاویر طوری کنار هم قرار داده شده است که معنی سخنان این سناتور طور دیگری تعبیر می‌شود. در حقیقت بخش آخر سخنان او به بخشی چسبانده شده است که زلنسکی برای کمک‌های نظامی به ارزش ۳۸ میلیارد دلار از زمان آغاز درگیری‌‌ها تمجید‌ و قدردانی می‌کند و گراهام در پاسخ، این کمک را «بهترین پولی که تا به حال خرج کرده‌ایم» توصیف می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »