... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 11:39 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کریمی قدوسی: اگر رژیمی بخواهد بازی و توافق را برهم بزند با نفوذی که در کاخ سفید دارد، به خاطر اشراف لابی، خیلی راحت این کار را می کند

کریمی قدوسی: اتفاقی که در نیویورک رخ داد، اجرای حکم ارتداد سلمان رشدی به دست یک جوان متولد در آمریکا و بدون هیچ ارتباط حزبی و سازمانی بود. به بیان سازمان سیا این فرد هیچ حمایتی ندارد و فرد غیرحرفه ای بوده است.

سیاست شرق _ جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: ارتباط دادن موضوع بولتون به بحث ملی و توافق احتمالی هم که خیلی به آن پرداخت می‌شود، خیلی جایگاهی ندارد. اگر رژیمی بخواهد بازی و توافق را برهم بزند، با نفوذی که در کاخ سفید به خاطر اشراف لابی احساس می کند، خیلی راحت این کار را می کند.

به نقل از خبرآنلاین، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص ترور سلمان رشدی نویسنده مرتد و همزمان شدن آن با ادعاها پیرامون ترور بولتون و پمپئو و اینکه چقدر این احتمال وجود دارد که این شایعات مخالفان خارجی برجام برای برهم زدن مسابقات باشد؟» ، گفت: اتفاقی که در نیویورک رخ داد، اجرای حکم ارتداد سلمان رشدی به دست یک جوان متولد در آمریکا و بدون هیچ ارتباط حزبی و سازمانی بود. به بیان سازمان سیا این فرد هیچ حمایتی ندارد و فرد غیرحرفه ای بوده است. چون آن ذهنیت را از سلمان رشدی داشته و آن حکم حضرت امام(ره) را به عنوان یک فرد مومن برای آرمان‌های پیامبران و انبیاءالهی می‌کند که این حکم اجرا شود.

وی ادامه داد: این سند خوبی برای رد ادعای کاخ سفید است که می‌گوید ایران یک پاسدار را از ایران به آمریکا فرستاده تا مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا جان بولتون را ترور کند. این اتفاق این ادعا را رد می‌کند.

کریمی قدوسی در ادامه بیان کرد: اگر در سیاهه‌های جمهوری اسلامی تحریم‌ها مانند پمپئو و ترامپ باشند و امثال اینها به خاطر آن جنایتی است که رسماً انجام داده و مسئولیت آن را پذیرفته است. برای ترور شهید سلیمانی و مهندس ابومهدی. با این فرض جمهوری اسلامی نیازی به فرستادن یک پاسدار به قلب دشمن ندارد، زیرا در همان کشور افراد باغیرتی پیدا می‌شوند که از مواضع ما مطمئن هستند و آتش به اختیار می‌رسند و هرکجا که این فرصت نصیب‌شان می‌شود، انتقام را از امثال ترامپ و پمپئو و اینها بگیرند.

وی افزود: از نگاه سرویس‌های دنیا و تحقیقات در این حوزه، این موضع سفید بسیار مسخره و ناشی از آن بود زیرا همه می‌شناختند یک سرویس و یک دستگاه امنیتی اگر بخواهند اقدامی انجام دهند تا کسانی که با نام دیگر، زبان دیگر هستند، انجام دهند. ملیت دیگر می‌تواند آن کار را انجام دهد هیچ وقت نفرات اصلی خودش را به میدان نمی‌فرستد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نکته دیگر این است که اگر از این افراد هم بگذریم و به فرض اینکه مشهد ایران بخواهد انتخاب شود، به همان افراد میداندار کوچه محلات منتهی نیویورک هم از راه دور یک سفارشی کند و یک پولی به آن‌ها بدهد آن‌ها می‌توانند آن را دریافت کنند. کار را انجام دهید تا یک پاسدار را از ایران به نیویورک بفرستند که خطرش خیلی زیاد است. بنابراین، این ادعای اصل فنی خودش را ندارد، صرفاً یک ادعایی را با کاربردهای موجود که آن‌ها تحلیل می‌کنند، نمی‌کند.

کریمی قدوسی در ادامه گفت: نکته دیگر ارتباط دادن موضوع بولتون و پمپئو به بحث و توافق احتمالی است که خیلی به آن پرداخت می‌شود این هم خیلی جایگاهی ندارد. اگر رژیمی بخواهد بازی و توافق را برهم بزند با نفوذی که در کاخ سفید دارد به خاطر اشراف لابی، خیلی راحت این کار را می کند. انقدر هم دستش خالی و ناتوان از نفوذ در هیئت حاکمه آمریکا نیست که اینگونه بخواهد مذاکره را برهم بزند.

وی اضافه کرد: عده‌ای در داخل می‌آیند و به خاطر بزرگ کردن، بحث برجام و مذاکره می‌گویند، آنقدر خوب است که رژیم کردی برای خراب کردنش می‌نویسد و چنین طرح‌هایی می‌نویسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در زمان دولت آقای روحانی و ظریف هم رسماً این کارها را به ما می‌زدند، پشت تریبون مجلس می‌گفتند آن‌هایی که با برجام مخالفت می‌کنند، این‌ها همتراز اسرائیل هستند که بزرگترین دشمن برجام است و آقای اسرائیل هستند. شاخصین هم در همان تداوم هستند. آن زمان این همه را هم می‌زدند و برای همان مقاصدی که در ذهن می‌پرورانند می‌گویند، قرار است توافق شود و این کار را انجام دهد تا توافق را برهم بزنند. خیر، نظرها هنوز قدرت مسلط بر هیئت حاکمه داخل آمریکا هستند چون نظام سرمایه‌داری افراد شاخص‌های این‌ها هستند و اشراف دارند.

وی اظهار کرد: هم این تحلیل، هم آن موضع گیری کاخ سفید و مردود است، آن چیزی که وجود دارد این است که طرح این مسئله از سوی کاخ سفید و باز کردن یک سوژه‌ای برای فشار از طرف هیئت حاکمه آمریکا علیه جمهوری اسلامی می‌تواند باشد. که این‌ها را مطرح می‌کنند تا در نظر گرفتن امتیاز بگیرند یا ما را وادار به عقب نشینی کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »