... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - 9:28 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

تحریم های جدید آمریکا علیه مقامات و نهادهای ایرانی

وزارت خزانه داری آمریکا، امروز چهارشنبه، مدعی شد که این تحریم ها را به دلیل آنچه دخالت این افراد در « نفی آزادی های اساسی و حقوق شهروندان»، «مقابله با تظاهرات مسالمت آمیز» و ممانعت از«حق تبادل آزادانه اطلاعات » عنوان شده، اعلام نمود.

سیاست شرق _ در تازه ترین اقدام دولت آمریکا، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)، ۱۲ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا، امروز چهارشنبه، مدعی شد که این تحریم ها را به دلیل آنچه دخالت این افراد و نهادها در « نفی آزادی های اساسی و حقوق شهروندان»، «مقابله با تظاهرات مسالمت آمیز» و ممانعت از«حق تبادل آزادانه اطلاعات » عنوان شده، اعلام نمود.

اقدامات امروز بر اساس فرمان های اجرایی ۱۳۸۴۶،۱۳۵۵۳،۱۳۶۰۶(EO) اعلام نمود.

وزارت امور خارجه همچنین به طور همزمان محمدرضا میرحیدری، محمدرضا استاد و زندان بوشهر ایران را بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم (CAATSA) به دلیل آنچه نقش آنها در نقض حقوق بشر عنوان شده، تحریم کرد.

بنا به اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، افراد تحریم شده شامل استاندار سیستان و بلوچستان، سرپرست زندان اوین، مدیرکل زندان های تهران، سرپرست زندان مرکزی سنندج، مدیرکل زندانهای استان کردستان، سرپرست زندان زاهدان، مدیرکل زندانهای استان سیستان و بلوچستان و برخی اعضای سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات هستند.

همچنین شرکت سمانه گستر سحاب پرداز سهامی خاص ( سحاب پرداز) نیز شامل تحریم های امروز آمریکا گردید.

پیامدهای تحریم

در نتیجه تحریم های امروز، کلیه اموال و منافع این افراد که در ایالات متحده یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی است باید مسدود و به OFAC گزارش شود. علاوه بر این، هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به یک یا چند فرد مسدود شده باشد نیز مسدود می شود. مقررات OFAC عموماً کلیه معاملات توسط افراد آمریکایی یا در داخل ایالات متحده (از جمله معاملات ترانزیت از ایالات متحده) را که شامل هرگونه دارایی یا منافع در دارایی افراد مسدود شده یا تعیین شده باشد، ممنوع می کند.

علاوه بر این، افرادی که در معاملات خاصی با اشخاص تعیین شده امروز شرکت می کنند، ممکن است خود در معرض تحریم ها یا اقدامات اجرایی قرار گیرند. علاوه بر این، به جز موارد استثنایی، هر مؤسسه مالی خارجی که آگاهانه تراکنش مهمی را تسهیل می‌کند یا خدمات مالی قابل توجهی را برای هر یک از افراد تعیین‌شده امروز ارائه می‌کند، می‌تواند مشمول تحریم‌های آمریکا شود.

این وزارتخانه مدعی شد، هدف نهایی تحریم ها مجازات نیست، بلکه ایجاد تغییر مثبت در رفتار است. 

به گزارش سیاست شرق، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیش از این و در جمع ایرانیان مقیم ارمنستان با بیان اینکه ما از رفتار ریاکارانه آمریکایی‌ها تعجب نمی‌کنیم، گفت: آن‌ها به گونه‌ای حرف می‌زنند و به گونه‌ای عمل دیگر عمل می‌کنند و بیشتر در پی ژست رسانه‌ای هستند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ضمن بیان تناقضات رفتاری مقامات آمریکا در قبال ایران گفت: ما در موضوعاتی اتفاق نظر داریم و مشکلات داخلی آنها را درک می‌کنیم اما اجازه نمی‌دهیم آنها با برخی از پیام‌ها به آشوب و اغتشاشات در ایران دامن زنند و همزمان خواستار مذاکرات با ایران هم باشند.رفتار دوگانه امریکا، جدید نیست اما تاریخ مصرف رفتار دوگانه و پاردوکسی گذشته است.این مسئله ما را در رعایت خطوط قرمز جدی تر می کند تا از یک روزنه، دوبار گزیده نشویم.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »