... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - 11:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پوتین: حمله روسیه به اوکراین با سلاح هسته‌ای، بی‌معنی است

پوتین: سیاست های غرب، هرج و مرج بیشتری را دامن می زند، «کسی که باد بکارد، گردباد را درو خواهد کرد».

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز پنجشنبه هرگونه قصد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین را رد کرد، اما مناقشه در آنجا را بخشی از تلاش‌های غرب برای تضمین سلطه جهانی خود توصیف کرد، که او اصرار داشت که محکوم به شکست است.

به نقل از گلوبال نیوز، پوتین در کنفرانسی از کارشناسان سیاست خارجی بین‌المللی گفت که حمله روسیه به اوکراین با سلاح هسته‌ای بی‌معنی است.

پوتین گفت: ما نیازی به این کار نمی بینیم. این هیچ فایده ای ندارد، نه سیاسی و نه نظامی.»

بنا به همین گزارش، پوتین در این سخنرانی طولانی مملو از اتهامات مختلف علیه ایالات متحده و متحدانش، آنها را متهم کرد که در یک بازی سلطه “خطرناک، خونین و کثیف” می کوشند شرایط خود را به کشورهای دیگر دیکته کنند.

پوتین که نیروهای خود را در ۲۴ فوریه به اوکراین اعزام کرد، حمایت غرب از اوکراین را به عنوان بخشی از تلاش های گسترده واشنگتن و متحدانش برای اعمال اراده خود بر دیگران از طریق آنچه آنها نظم جهانی مبتنی بر قوانین می نامند، مطرح کرد. او استدلال کرد که جهان به نقطه عطفی رسیده است، زمانی که “غرب دیگر قادر نیست اراده خود را به نوع بشر دیکته کند، اما همچنان سعی می کند آن را انجام دهد و اکثریت کشورها دیگر نمی خواهند آن را تحمل کنند.”

رهبر روسیه مدعی شد که سیاست های غرب، هرج و مرج بیشتری را دامن می زند و افزود: «کسی که باد بکارد، گردباد را درو خواهد کرد».

پوتین گفت که “بشر در حال حاضر با یک انتخاب روبرو است: انباشته کردن بار مشکلاتی که به ناچار همه ما را در هم می ریزد یا سعی کنید راه حل هایی بیابید که ممکن است ایده آل نباشند اما کارآمد باشند و جهان را با ثبات تر و امن تر کنند.

رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه دشمن غرب نیست، اما به مخالفت با فرمان ادعایی نخبگان نئولیبرال غربی ادامه خواهد داد و آنها را متهم به تلاش برای تحت سلطه در آوردن روسیه کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »