... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - 7:50 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اردوغان: با رویکرد منفی دیگران، در قبال پوتین، موافق نیست

اردوغان: هم رهبران و هم نخست وزیران رویکردهای منفی نسبت به پوتین دارند. البته ما این موضع را نداریم یا منعکس کنیم. من نیز این رویکردها را درست نمی دانم، زیرا روسیه کشوری عادی نیست.

سیاست شرق _ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که با رویکرد منفی دیگر رهبران نسبت به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود موافق نیست.

به نقل از شبکه های تلویزیونی ترکیه، اردوغان، روز پنجشنبه، پس از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت که ” روسیه کشوری نیست که بتوان آن را نادیده گرفت” و تکرار کرد که ” امیدوار است راه حلی برای احیای ابتکار غلات دریای سیاه که مسکو در ماه جولای از آن خارج شد، پیدا شود.”

اردوغان گفت: “هم رهبران و هم نخست وزیران رویکردهای منفی نسبت به پوتین دارند. البته ما این موضع را نداریم یا منعکس کنیم. من نیز این رویکردها را درست نمی دانم، زیرا روسیه کشوری عادی نیست.”

او گفت: “روسیه چه با مساحتش و چه موقعیتش در جهان، جایگاه مشخصی دارد. از نظر تولید غلات، روسیه یکی از معدود کشورهای جهان در حال حاضر است. اکنون نمی توان چنین کشوری را نادیده گرفت.”

رئیس جمهور ترکیه، علی رغم اینکه، در مواجهه با تهاجم روسیه به اوکراین، کمک هایی را به کیف انجام داده و خواستار خروج مسکو از سرزمین های اوکراین شده است، با این حال، از تحریم روسیه خودداری نموده نموده و روابط مختلف ترکیه و روسیه را حفظ کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »