... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - 9:32 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: آمریکا درصدد طرح اعتراضات ایران در سازمان ملل است

ایالات متحده و آلبانی روز چهارشنبه یک نشست غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهند کرد، که دو تن از زنان منتقد جمهوری اسلامی ایران نیز در آن حضور خواهند یافت. 

سیاست شرق _ ایالات متحده درصدد است که هفته آینده، اعتراضات در ایران را در کانون توجه سازمان ملل قرار داد.

بر اساس یادداشتی که در تشریح این رویداد، رویترز مشاهده کرده است، ایالات متحده و آلبانی روز چهارشنبه یک نشست غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهند کرد، که دو تن از زنان منتقد جمهوری اسلامی ایران نیز در آن حضور خواهند یافت. 

در این یادداشت ادعا شده است: «این نشست سرکوب مداوم زنان و دختران و اعضای گروه‌های اقلیت‌های مذهبی و قومی در ایران را برجسته خواهد کرد».

جاوید رحمان، بازرس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران نیز قرار است در این نشست که سایر کشورهای عضو سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشر در آن حضور دارند، سخنرانی کند.

پس از فوت مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله ای که توسط پلیس امنیت اخلاقی در ۱۳ شهریور بازداشت شده بود،ابتدا اعتراضات مختلفی در برخی شهرهای ایران صورت گرفت که به ناآرامی ها و اغتشاشات گسترده تر بدل گردید.مسئله ای که به درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضین نیز انجامید.

این اعتراضات که در ابتدا با دلیل فوت مهسا امینی شروع شد، ولی بتدریج به مسائل و خواسته های دیگری منتهی گردید.

جمهوری اسلامی ایران، دشمنان و کشورهای خارجی و عوامل آنها را مسئول ناآرامی ها دانسته و خواهان عدم مداخله در امور داخلی ایران شده است.

هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، ایالات متحده و متحدانش را به سوء استفاده از برنامه خود “برای پیشبرد برنامه سیاسی خود” متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به ریاکاری، استفاده از استاندارد دوگانه و اعمال گزینشی حقوق بشر، ادعاهای ایالات متحده برای حمایت از زنان ایرانی را فریبنده و فاقد حسن نیت می دانیم».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »