... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - 0:38 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در پی مصوبه شورای امنیت کشور؛

پاسارگاد و تخت جمشید از ۵ تا ٧ آبان، تعطیل شدند

در پی مصوبه شورای امنیت کشور (شاک) به منظور حفظ امنیت گردشگران، مجموعه تاریخی پاسارگاد و تخت جمشید در روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه (٥ تا ٧ آبان) به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

سیاست شرق _ روابط عمومی معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد،«مجموعه های گردشگری و میراث فرهنگی پاسارگاد و تخت جمشید، از ۵ تا ۷ آبان، تعطیل هستند.»

در اطلاعیه روابط عمومی معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمده است: «در پی مصوبه شورای امنیت کشور (شاک) به منظور حفظ امنیت گردشگران، مجموعه تاریخی پاسارگاد و تخت جمشید در روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه (٥ تا ٧ آبان) به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.»

پاسارگاد، مجموعه‌ای از سازه‌های دوران هخامنشی از جمله آرامگاه کوروش، آرامگاه کمبوجیه و کاخ بار عام و دروازه و کوشک‌ها و باغ شاهی است و هرساله میزبان تعداد زیادی توریست از کشورهای مختلف است.

تخت جمشید نیز نمادی از شکوه و عظمت ایران باستان است. شاید بتوان منطقه تخت جمشید و بناهای باقی مانده در آن را از مهم‌ترین اسناد تاریخ تمدن در جهان دانست. ازاین‌رو، دانشمندان و باستان‌شناسان برجسته‌ای از سراسر جهان برای بازدید از تخت جمشید به ایران سفر کرده‌اند.

تخت جمشید یادگار دوره هخامنشی است و عظمت امپراتوری هخامنشیان در ایران باستان که بخش قابل توجهی از شرق جهان را شامل می‌شد را نشان می دهد.

آنچه باعث جلب توجه جهانیان به تخت جمشید می‌شود، تنها قدمت تاریخی این شهر باستانی نیست. باستان‌شناسان از مطالعه دقیق روی کتیبه‌ها و آثار به دست آمده از این منطقه، به پیشرفتگی تمدن در ایران باستان پی برده‌اند. قوانین اجتماعی دوران هخامنشیان نیز تعجب بسیاری از تاریخ‌ دوستان را برانگیخته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »