... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - 8:26 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

توافق کی یف، آنکارا و سازمان ملل با هماهنگی روسیه، برای اجرای مجدد توافق غلات

هیئت های سازمان ملل و ترکیه در مرکز هماهنگی مشترک در استانبول توافق کردند که ۱٠ تیم بازرسی برای بازرسی ۴٠ کشتی در روز دوشنبه تشکیل دهند.
عکس: بایگانی

سیاست شرق _ یکشنبه شب، مرکز هماهنگی توافق غلات، از هماهنگی ۳ طرف این توافق با اطلاع روسیه از طرح حرکت تعدادی از کشتی های باری در دریای سیاه در روز دوشنبه خبر داد.

به نقل از اسپوتنیک، مرکز هماهنگی مشترک “توافق غلات” یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که اوکراین، ترکیه و سازمان ملل بر روی طرحی برای حرکت ۱۴ کشتی در ۳۱ اکتبر / ۹ آبان(دوشنبه) در دریای سیاه به عنوان بخشی از “ابتکار غلات دریای سیاه” به توافق رسیده اند.

این مرکز همچنین از اطلاع رسانی به طرف روسی در مورد این توافق و هماهنگی خبر داد.

همچنین هیئت های سازمان ملل و ترکیه در مرکز هماهنگی مشترک در استانبول توافق کردند که ۱٠ تیم بازرسی برای بازرسی ۴٠ کشتی در روز دوشنبه تشکیل دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است:” برای ادامه کار “ابتکار دریای سیاه”، به هیئت های ترکیه و سازمان ملل پیشنهاد شد که ۱٠ تیم از بازرسان را برای بازرسی از ۴۰ کشتی خروجی در اختیار بگذارند. هیئت اوکراین طرح بازرسی را پذیرفت. به فدراسیون روسیه اطلاع داده شد.”

به گزارش سیاست شرق، پیش از این و در پی حمله پهبادی به ناوگان روسیه در شبه جزیره کریمه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، از تعلیق مشارکت مسکو در توافقنامه غلات اوکراین خبر داده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »