... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 5:52 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
کپی شد!
0

توسط کشورها و مجامع جهانی، اقدام اسرائیل، در هدف قردادن بیمارستانی در غزه محکوم شد

آیا وجدان جهان، برای مهار اسرائیلی ها بیدار خواهد شد. ماشین نسل کشی که، باور کنید مردم فلسطین را هدف قرار نمی دهد، بلکه بشریت و بشریت را به طور یکسان هدف قرار می دهد ؟

سیاست شرق _ کشورهای عربی و اسلامی و سازمان‌های عربی و بین‌المللی قتل عام نیروهای اشغالگر اسرائیل، بمباران بیمارستانی در محله الزیتون غزه را، که منجر به شهید و مجروح شدن بسیاری شد را محکوم کردند.

  • پرچم اتحادیه عرب به مدت سه روز نیمه افراشته است

اتحادیه کشورهای عربی اعلام کرد که پرچم‌ها به مدت سه روز برای شهدای قتل عام توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در بیمارستان المعمدانی (باپتیست) غزه، نیمه افراشته خواهد شد.

  • شورای همکاری اسلامی این کشتار را محکوم می کند و آن را تروریسم دولتی سازمان یافته می داند

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، کشتار هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه را که منجر به شهادت و زخمی شدن بسیاری از جمله زنان و کودکان شد، محکوم کرد. این یک جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم دولتی سازمان یافته است که مستحق پاسخگویی و مجازات است .

دایرکت این سازمان، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول جنایات، اقدامات تروریستی و حملات وحشیانه علیه مردم فلسطین دانست که با تمام ارزش های انسانی در تضاد است و نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است.

  • پارلمان عربی از جامعه جهانی خواست برای توقف کشتارهای اشغالگرانه علیه مردم فلسطین مداخله کند.

 پارلمان عرب قتل عام وحشیانه و خونین رژیم اشغالگر (اسرائیل) علیه مردم فلسطین را محکوم کرد که آخرین آن خونین ترین و هولناک ترین آن کشتار در بیمارستان ملی “المعمدانی” غزه بود.

پارلمان عربی در بیانیه‌ای بمباران و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها را نقض جدی مفاد حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه دانست و خواستار محاکمه سران نیروهای اشغالگر و پاسخگویی به جنایات خود علیه مردم فلسطین شد.

  • عربستان جنایت الباپتیست را محکوم می کند و از جامعه جهانی می خواهد استانداردهای دوگانه را کنار بگذارد.

عربستان سعودی جنایت فجیع نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را که منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی از جمله کودکان شد، محکوم کرد.

پادشاهی عربستان سعودی با محکوم کردن قاطعانه این حمله وحشیانه که نقض آشکار کلیه قوانین و هنجارهای بین المللی از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه است، مخالفت خود را با عدم توقف حملات مستمر اشغالگر اسرائیل علیه غیرنظامیان علیرغم درخواست های بین المللی اعلام کرد.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که این تحول خطرناک مستلزم آن است که جامعه بین‌المللی از استانداردهای دوگانه و گزینش‌پذیری در اعمال قوانین بشردوستانه بین‌المللی در مورد اقدامات جنایتکارانه اسرائیل، صرف نظر کند و مستلزم موضعی جدی و قاطع برای حمایت از غیرنظامیان بی‌دفاع است .

  • اردن این کشتار را محکوم می کند و آن را جنایت جنگی فجیع می داند

پادشاه اردن، ملک عبدالله دوم، قتل عام شنیع روز سه شنبه، توسط اسرائیل علیه غیرنظامیان بی گناه، مجروح و بیمار که در بیمارستان« المعمدانی» غزه تحت مداوا بودند، به شدت محکوم و محکوم کرد .

بر اساس گزارش آژانس پترا، ملک عبدالله دوم این جنایت جنگی شنیع را غیرقابل تحمل دانست و اسرائیل باید فوراً تجاوزات وحشیانه خود علیه غزه را متوقف کند که با ارزش‌های انسانی و اخلاقی مغایرت دارد و نقض آشکار قواعد حقوق بشردوستانه بین المللی است.

وی هشدار داد: این جنگ که وارد مرحله خطرناکی شده است، منطقه را به فاجعه ای با پیامدهای نامطلوب می کشاند و جامعه جهانی باید به خونریزی هایی که ادامه آن مایه ننگ بشریت است، پایان دهد.

وزارت امور خارجه اردن نیز تجاوزات رژیم صهیونیستی که شامگاه روز سه شنبه بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را هدف قرار داد و اسرائیل، قدرت اشغالگر را مسئول این تحول خطرناک دانست، به شدت محکوم کرد .

  • مصر بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط اسراییل را محکوم می کند

مصر بمباران بیمارستان الاهلی العربی (الباپتیست) در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که منجر به کشته و زخمی شدن صدها شهروند بی گناه فلسطینی در غزه شد را به شدت محکوم کرد .

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای این بمباران عمدی تأسیسات و اهداف غیرنظامی را نقض جدی مفاد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه و اساسی ترین ارزش های بشری دانست و از اسرائیل خواست فورا سیاست های مجازات دسته جمعی علیه مردم نوار غزه را متوقف کند.

  • ترکیه حمله وحشیانه اسرائیل به بیمارستانی در غزه را محکوم کرد

 ترکیه بمباران وحشیانه اسرائیل به بیمارستان باپتیست غزه که منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی شد را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه مطبوعاتی خود تاکید کرد: ترکیه، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه را به شدت محکوم می کند و خشم خود را از حمله ای که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، ابراز می کند.

  • قطر کشتار بیمارستان المعمدانی در غزه را محکوم کرد: جنایتی فجیع علیه غیرنظامیان بی دفاع

دولت قطر بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را “قتل عام وحشیانه، جنایت شنیع علیه غیرنظامیان بی دفاع و نقض آشکار مفاد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه بین المللی” دانست. ”

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای که شامگاه سه‌شنبه منتشر شد تأیید کرد: «توسعه حملات اسرائیل به نوار غزه به منظور در برگرفتن اشیاء غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز جمعیتی، تشدید خطرناکی در جریان درگیری‌ها محسوب می‌شود و پیامدهای ناگواری را برای امنیت و ثبات منطقه به همراه دارد.»

وی در این زمینه هشدار داد: «همدستی جامعه بین‌الملل گاه با سکوت و گاه گزینشی در قبال جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که توسط اشغالگران علیه مردم فلسطین مرتکب شده است، موجب افزایش وضعیت تنش، گسترش چرخه خشونت خواهد شد. و منجر به تشدید و بی ثباتی بیشتر شود.»

  • وزارت خارجه لبنان کشتار در بیمارستان باپتیست ها را محکوم و خواستار مداخله بین المللی است

 وزارت امور خارجه و مهاجرین لبنان، جنایت جنگی شنیع را که در بیمارستان اهلی باپتیست غزه پس از بمباران توسط رژیم صهیونیستی منجر به کشته شدن صدها شهید و زخمی شدن غیرنظامیان فلسطینی شد را، محکوم کرد.

وزارت خارجه لبنان گفت: اسرائیل بار دیگر قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و علیه مردم محاصره‌شده‌ای که قتل عام و عمداً نابود می‌شوند، مرتکب جنایت جنگی علیه بشریت می‌شود.

  • عمان: هدف قرار دادن بیمارستان باپتیست توسط اشغالگران، یک جنایت جنگی و نسل کشی است

وزارت امور خارجه عمان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در شهر غزه را که منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی شد، محکوم و محکوم کرد .
وزارت امور خارجه عمان در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که این موضوع نشان دهنده جنایت جنگی و نسل کشی و نقض قوانین بین المللی بشردوستانه، اخلاقیات و کنوانسیون های بین المللی است.

  • سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی هدف قرار دادن بیمارستان باپتیست را محکوم کرد و خواستار حفاظت فوری از غیرنظامیان است

سازمان جهانی بهداشت “حمله مرگبار” را که بیمارستان باپتیست در غزه را هدف قرار داد، محکوم کرد و خواستار حفاظت فوری از غیرنظامیان و مراقبت های بهداشتی در نوار غزه شد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در سکوی «X» گفت: «سازمان بهداشت جهانی حمله به بیمارستان ملی عرب را به شدت محکوم می‌کند».

لبنان برای شهدای کشتار بیمارستان باپتیست عزاداری اعلام کرد

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که امروز چهارشنبه، روز عزای ملی برای شهدا و قربانیانی است که در اثر قتل‌عام و حملات رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که آخرین آن کشتاری بود که غیرنظامیان بی‌دفاع را هدف قرار داد. در بیمارستان اهلی باپتیست غزه و ننگی در تاریخ بشریت به شمار می رود .

در یادداشت صادر شده از سوی نخست وزیر لبنان در این زمینه آمده است که پرچم های برافراشته شده بر روی تمامی ادارات، نهادها و شهرداری ها در سوگ نیمه افراشته است و برنامه های منظم رادیو و تلویزیون مطابق با این رویداد مهم اصلاح می شود .

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در واکنش به کشتار نیروهای اشغالگر در بیمارستان باپتیست نوار غزه، گفت: اسرائیل را به خاطر ریختن خون فلسطینی‌ها در شامگاه امروز (سه شنبه) در بیمارستان باپتیست نوار غزه محکوم می‌کنیم…، آیا وجدان جهان، برای مهار اسرائیلی ها بیدار خواهد شد. ماشین نسل کشی که، باور کنید مردم فلسطین را هدف قرار نمی دهد، بلکه بشریت و بشریت را به طور یکسان هدف قرار می دهد ؟

عباس الحلبی، وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی لبنان نیز به نوبه خود از تعطیلی مدارس دولتی و خصوصی، دبیرستان ها و مدارس فنی حرفه ای در روز چهارشنبه در همبستگی با مردم فلسطین و در محکومیت کشتارهای اشغالگران خبر داد.

  • بحرین بمباران بیمارستان باپتیست الاهلی غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

 وزارت امور خارجه بحرین بمباران بیمارستان باپتیست الاهلی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد .

به گزارش خبرگزاری بحرین (BNA)، وزارت خارجه بحرین مجدداً از جامعه بین‌المللی خواست تا برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه فوری مداخله کند و از احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه در تامین امنیت بیمارستان‌ها، مسکن و تأسیسات غیرنظامی اطمینان حاصل کند. تامین حفاظت از غیرنظامیان و باز کردن راهروهای بشردوستانه فوری برای ورود کمک های پزشکی و امدادی و غذا، آب، برق و سوخت به نوار غزه .

  • شورای جهانی کلیساها: بمباران بیمارستان باپتیست غزه جنایت جنگی است

شورای جهانی کلیساها اعلام کرد که بمباران اسرائیل که بیمارستان ملی عرب (باپتیست) غزه را هدف قرار داد به منزله مجازات دسته جمعی و جنایت جنگی بر اساس قوانین بین المللی است .

این شورا در بیانیه ای که امشب توسط دبیرکل آن کشیش جری پیلای صادر شد، اشاره کرد که هزاران فلسطینی که خانه هایشان ویران شده بود به بیمارستانی که توسط کلیسای انگلیکن اداره می شود پناه بردند .

این شورا از جامعه بین‌المللی خواست اسرائیل را در قبال جنایات مرتکب شده علیه غیرنظامیان پاسخگو بداند و تأکید کرد که «حمله اسرائیل به بیمارستان با هر آنچه ارزش‌های توحیدی ما از ما می‌خواهد، یعنی دفاع از عدالت، برقراری صلح، و حفاظت از کرامت انسانی در تضاد است. از همه انسانها. »

وی افزود: «این حمله بی معنی است، زیرا این حمله علیه بیمارستان، اموال کلیسا، بیماران و خانواده‌هایی بود که از بمباران بی‌امان اسرائیل به دنبال پناهندگی بودند .»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »