... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - 3:16 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نخست وزیر اسرائیل، به طور تلویحی به داشتن تسلیحات هسته ای اشاره کرد

مقامات رژیم صهیونسیتی وقتی تحت فشار قرار می‌گیرند، ترجیح داده‌اند به طور مبهم به سلاح هسته ای اشاره کنند.

سیاست شرق _ یائیر لاپید ، نخست‌وزیر اسرائیل، در سخنرانی خود، به طور تلویحی به داشتن زرادخانه هسته‌ای اشاره کرد.

به نقل از سی ان ان، یائیر لاپید ، روز دوشنبه ، به توانایی‌های دفاعی و تهاجمی اسرائیل و همچنین آنچه که او «دیگر قابلیت‌های» آن می‌خواند – اشاره کرد که به نظر می رسد اشاره به سلاح‌های هسته‌ای دارد.

وی گفت: «عرصه عملیاتی در گنبد نامرئی بالای سر ما بر اساس قابلیت‌های دفاعی و قابلیت‌های تهاجمی، و آنچه رسانه‌های خارجی تمایل دارند به آن «قابلیت‌های دیگر» می‌گویند، بنا شده است.»

تصور می شود که اسرائیل چند صد کلاهک هسته ای در اختیار دارد و این فناوری را در دهه ۱۹۶۰ توسعه داد. برخلاف بسیاری از کشورهایی که دارای سلاح هسته‌ای هستند، اسرائیل هرگز به طور رسمی آن را اعلام نکرده است.

با این حال، مقامات رژیم صهیونسیتی وقتی تحت فشار قرار می‌گیرند، ترجیح داده‌اند به طور مبهم به سلاح هسته ای اشاره کنند.

بنا به همین گزارش، اولین اشاره مقامات اسرائیلی به اوائل دهه ۱۹۶۰ برمی گردد که شیون پرز اظهار داشت که اسراییل «مسلما اولین کسی نخواهد بود که سلاح هسته ای را وارد منطقه کند.»

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق نیز، زمانی که اسراییل را همراه با ایالات متحده، روسیه و فرانسه را در فهرست سلاح‌های هسته‌ای قرار داد، به نظر می‌رسد که توانایی هسته‌ای خود را تصدیق کرده است، هرچند که بعداً تلاش کرد این اظهارات را که در تلویزیون آلمان مطرح شده بود، رد کند.

اسرائیل هنوز به معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی نپیوسته است. از همین رو تاسیسات اتمی این کشور از هرگونه نظارت بین‌المللی به‌ دور مانده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »