... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 9:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حملات هوایی ترکیه به عراق و سوریه

آکار: این عملیات هوایی در مناطق شمالی عراق و سوریه با موفقیت انجام شد که «تروریست‌ها از آنها به عنوان پایگاهی برای حملات علیه کشورمان استفاده کردند

سیاست شرق _ شبکه TRT ترکیه ویدئویی را به اشتراک گذاشت که در آن رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پس از بازگشت از اجلاس گروه بیست (G20) دستور اجرای عملیات هوایی «پنجه شمشیر» در عراق و سوریه را امضا می کند.

به نقل از اسپوتنیک، در ۲۰ نوامبر، وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که نیروهای ترکیه 89 هدف را در جریان عملیات هوایی علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه و عراق منهدم کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این عملیات هوایی در مناطق شمالی عراق و سوریه با موفقیت انجام شد که «تروریست‌ها از آنها به عنوان پایگاهی برای حملات علیه کشورمان استفاده کردند».

خلوصی آکار کمی پیشتر با اشاره به شبه‌نظامیان کرد سوری و کرد عراقی مرتبط با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک، که در ترکیه غیرقانونی است) اعلام کرد که در این عملیات پناهگاه‌ها، پناهگاه‌ها، غارها، تونل‌ها، انبارها منهدم و یکی از رهبران ارشد تروریست‌ها کشته شد.

این گزارش وزارت دفاع ترکیه خاطرنشان کرد که هدف ترکیه تضمین امنیت ۸۵ میلیون شهروند خود ، حفاظت از مرزهای ملی و “تلافی هرگونه حمله خیانت آمیز” است.

بنا به همین گزارش، عامل اصلی حمله ای که در ۱۳ نوامبر منجر به شش کشته و ۸۱ زخمی در خیابانی اصلی در مرکز استانبول شد، پس از دستگیری  اعتراف کرد که او با «پ ک ک» مرتبط بود. وزارت کشور ترکیه می گوید که دستور انجام این حمله از شهر کوبانی صادر شده و مهاجم از شهر عفرین سوریه وارد ترکیه شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »