... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - 11:02 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه، اولین محموله جنگنده های سوخو ۳٠ را، تحویل میانمار داد

سیاست شرق _ چارلی تان، وزیر بازرگانی میانمار در اظهاراتی به خبرگزاری دولتی روسیه، گفت: میانمار اولین محموله دو جنگنده روسی سوخو ۳۰ را دریافت کرده است.

سوخت – ۳۰،( با نامگذاری فلانکر از سوی ناتو)، یک جنگنده برتر هوایی دوموتوره و چندمنظوره ابرمانورپذیر و دوسرنشین است که شرکت هوانوردی سوخو در روسیه طراحی کرده‌است. این جنگنده برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی و برای انجام مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح طراحی شده‌است. قابلیت‌ها و ویژگی‌های عمومی این جنگنده، تا حدودی مشابه قابلیت‌های اف-۱۵ئی استراتژیک ایگل است.

جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۰ در حقیقت نمونه پیشرفته‌تر جنگنده سوخو-۲۷ است. سوخو-۳۰ علاوه بر ایفای نقش برتری هوایی، توانایی درگیری با اهداف زمینی و همچنین حمل فهرست گسترده‌ای از تسلیحات گوناگون را داراست. این هواپیما، دارای سامانه «خلبان خودکار» در تمام مراحل پرواز، از جمله پرواز کم ارتفاع یا پرواز کروز است.

برد عملیاتی این جنگنده ۱۵۰۰ کیلومتر است که با مخزن اضافی سوخت، به ۳۰۰۰ کیلومتر هم می‌رسد که با به‌کارگیری روش سوخت‌گیری هوایی می‌توان برد آن را تا ۵۲۰۰ کیلومتر (۳۲۰۰ مایل) نیز افزایش داد.

سوخو-۳۰ بر مبنای بدنه و طرح کلی جنگنده سوخو-۲۷ توسعه پیدا کرده‌است و در دو مدل مختلف در دو شرکت رقیب کمسومولسک و ایرکوت تولید می‌شود.

مدل‌های ام‌کاکا و ام‌کا۲ در کارخانه‌های کمسومولسک ساخته می‌شوند و برای فروش به چین، اندونزی، ونزوئلا و ویتنام طراحی شده‌اند. این شرکت در نخستین مراحل توسعه سوخو-۳۵ مشارکت داشت و در واقع این مدل‌ها نمونه‌های دوسرنشینه از سوخو-۳۵های دهه ۱۹۹۰ هستند.

چینی‌ها در سفارش خود به روسیه، یک رادار قدیمی‌تر و سبک‌تر را برای جنگنده‌ها انتخاب کردند و با حذف پیش‌بالها ظرفیت بارگیری هواپیما بیشتر شده‌است. این مدل‌ها دارای توانایی دوگانه برتری هوایی و حمله به زمین هستند.

کشورهای مالزی، الجزایر و ونزوئلا مدل‌هایی از این سری جنگنده را خریداری کرده‌اند.

کشور های روسیه و چین، از جمله کشورهایی هستند که از حکومت فعلی میانمار که در کودتای ۲٠۲۱ به قدرت رسید، حمایت می کنند.

در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر  سال ۲۰۲۰، حزب اتحاد ملی برای دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی موفق شده بود، اکثریت قاطع کرسی‌های هر دو مجلس میانمار را از آن خود کند.

اما ارتش میانمار، اول فوریه دست به کودتا زد و علت این کار را تقلب در انتخابات و دستکاری آراء عنوان کرد، بدون این که تا کنون برای اثبات این ادعا شواهد و اسناد معتبری ارائه کرده باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »