... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - 10:35 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفر وزیرخارجه آلمان به پکن

وزیر امورخارجه آلمان با هدف آنچه احیای مجدد سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال پکن، چند روز پس از اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر بی نظمی در رویکرد این قاره نسبت به این ابرقدرت در حال ظهور، آغاز کرد.

سیاست شرق _ آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، روز پنجشنبه سفر خود به چین را آغاز کرد.

به نقل از رویترز، وزیر امورخارجه آلمان با هدف آنچه احیای مجدد سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال پکن، چند روز پس از اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر بی نظمی در رویکرد این قاره نسبت به این ابرقدرت در حال ظهور، آغاز کرد.

پس از استقبال گرم پکن از رئیس جمهور فرانسه و گفتگو های دوجانبه، امانوئل مکرون از اتحادیه اروپا خواسته بود تا وابستگی خود را به ایالات متحده کاهش دهد و هشدار داد تا دلیل “ریتم آمریکایی و واکنش بیش از حد چین” به بحران تایوان کشیده نشود؛ اظهاراتی که با واکنش شدیدی در ایالات متحده و اروپا مواجه شد.

بسیاری از سیاستمداران، دیپلمات ها و تحلیلگران اروپایی اظهارات مکرون در مصاحبه با پولیتیکو و روزنامه فرانسوی Les Echos را هدیه ای برای آنچه که هدف پکن برای برچیدن وحدت فراآتلانتیک نامیدند.

به گفته تحلیلگران، در نتیجه این اظهارات، ریسک سفر آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان به پکن افزایش یافته است و بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا امیدوارند که برلین از این فرصت برای تعیین خط مشی اتحادیه اروپا در قبال چین استفاده کند.

بنا به اظهارات کارشناسان غربی، مکرون با هشدار دادن به اروپا که نباید «در بحران هایی که مربوط به ما نیست گرفتار شود»، سیگنال مناسبی را به پکن ارسال نکرده است، هرچند دفتر او اصرار داشت که منظور او این نبوده و موضع او در مورد تایوان و چین تغییر نکرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »