... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - 10:15 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

طالبان: آمریکا مانع به‌رسمیت شناختن شدن ما در جهان است

مجاهد در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه منظورتان آمریکا است، گفت: بله صد در صد؛ آمریکا تا کنون مانع این امر شده است.

سیاست شرق _ سخنگوی طالبان می گوید: آمریکا مانع به‌رسمیت شناختن شدن دولت این گروه در افغانستان، توسط سایر کشورهای جهان است.

ذبیح الله مجاهد، در سالگرد خروج آمریکا از افغانستان، در مصاحبه با طلوع نیوز اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا با اعمال فشار مانع به‌ رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان توسط جامعه جهانی می‌شود.

با بیان اینکه یک سال از روی کار آمدن طالبان در افغانستان سپری می‌شود، گفت: هنوز هیچ کشوری در جهان طالبان را به رسمیت نشناخته است. برخی از کشورها در مکانیسم تصمیم‌گیری بین‌المللی نقش مهمی دارند.

وی تصریح کرد: «به دلیل اینکه برخی از دول قدرتمند جهان اجازه نمی‌دهند که کشورها طالبان را به رسمیت شناختن بشناسند و گرنه همسایگان ما، کشورهای منطقه یا کشورهای دور و نزدیک چنین قصدی ندارند. برخی کشورها نمی‌خواهند یا اجازه تشکیل حکومت اسلامی را نمی‌دهند».

مجاهد در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه منظورتان آمریکا است، گفت: بله صد در صد؛ آمریکا تا کنون مانع این امر شده است.

سخنگوی طالبان با بیان اینکه خروج سریع نیروهای ناتو به رهبری آمریکا از افغانستان وجهه سیاسی آنها را متزلزل کرده است، اذعان داشت: ممکن است آنها آمادگی تعامل در چنین فضایی را نداشته باشند، اما برای دو طرف این مسئله لازم است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »