... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - 9:38 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اعتراض و درگیری در شانگهای به دلیل محدودیت های کووید_۱۹

نافرمانی مدنی در سرزمین اصلی چین از زمانی که رئیس جمهور شی جین پینگ یک دهه پیش قدرت را به دست گرفت، بی سابقه است.

سیاست شرق _ روز دوشنبه در پکن، دو گروه از معترضان که در مجموع حداقل ۱۰۰۰ نفر بودند، در امتداد یکی از جاده های کمربندی پایتخت چین در نزدیکی رودخانه لیانگما، در اعتراض به محدودیت های ایجاد شده برای بیماری کووید، تجمع کردند و از متفرق شدن خودداری کردند.

به نقل از رویترز، صدها تظاهرکننده و پلیس نیز روز یکشنبه شب، در شانگهای درگیر شدند، زیرا اعتراضات به محدودیت های سختگیرانه کووید در چین برای سومین روز شعله ور شد و در پی آتش سوزی مرگبار در غرب این کشور به چندین شهر سرایت کرد.

بنا به همین گزارش، نافرمانی مدنی در سرزمین اصلی چین از زمانی که رئیس جمهور شی جین پینگ یک دهه پیش قدرت را به دست گرفت، بی سابقه است، زیرا ناامیدی نسبت به سیاست او برای مقابله با «کووید صفر»، نزدیک به سه سال پس از شیوع بیماری همه گیر، افزایش یافته است. 

معترضان همچنین روز یکشنبه در شهرهای ووهان و چنگدو به خیابان‌ها آمدند. در حالی که دانشجویان در محوطه‌های دانشگاهی متعدد در سراسر چین برای تظاهرات آخر هفته تجمع کردند.

آتش‌سوزی روز پنج‌شنبه در یک ساختمان بلند مسکونی در شهر ارومچی، مرکز منطقه سین‌کیانگ، پس از انتشار ویدئوهای این حادثه در شبکه‌های اجتماعی که منجر به اتهاماتی مبنی بر اینکه قرنطینه‌ها عاملی برای کشته شدن ۱۰ نفر شد، اعتراض‌ها را برانگیخت.

مقامات ارومچی در ساعات اولیه روز شنبه یک کنفرانس خبری برگزار کردند و اقدامات کووید را مانعی برای فرار و تلاش‌ها برای نجات آنها ندانستند. به گزارش رویترز، بسیاری از ۴ میلیون ساکن ارومچی تحت برخی از طولانی‌ترین قرنطینه‌های این کشور به سر می‌برند و به مدت ۱۰۰ روز از خروج از خانه‌های خود منع شده‌اند.

روز یکشنبه در شانگهای، پلیس در جاده ولوموچی، که به نام ارومچی نامگذاری شده است، حضور پررنگی داشت، جایی که مراسم شمع افروختن روز قبل به تظاهرات تبدیل شد.

تا عصر یکشنبه صدها نفر در این منطقه تجمع کردند. برخی از آنها با پلیس درگیر شدند تا آنها را متفرق کنند. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »