... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - 8:00 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش وزارت خارجه و سرمربی تیم ملی امریکا به اقدام تیم فوتبال این کشور نسبت به پرچم ایران

برهالتر: این چیزی است که از کنترل ما خارج بود. می‌دانیم این یک مسابقه است و نتیجه این‌طور به دست می‌آید که چه کسی خوب است. تنها چیزی که می‌گوییم معذرت می‌خواهیم از سمت بازیکنان و مربیان. تنها چیزی که هست همین است.

سیاست شرق _ یک مقام امریکایی می گوید که وزارت امور خارجه، در نمایش دادن تصویری اشتباه از پرچم ایران دخیل نبوده است.

به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، در پی اقدام توهین‌آمیز تیم ملی فوتبال آمریکا در به نمایش گذاشتن موقت تصویر پرچم جمهوری اسلامی ایران، بدون نشان «الله» در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که در این تصمیم‌گیری، نهاد تیم‌ ملی فوتبال این کشور هماهنگی و همکاری‌ نداشته است.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین بیان کرد: ما امیدواریم یک بازی صلح‌آمیز و رقابتی داشته باشیم.

روز یکشنبه، تیم ملی فوتبال آمریکا به سی‌ان‌ان گفته بود که می‌خواهد پرچم رسمی ایران را به مدت ۲۴ ساعت به نشانه «حمایت زنان در ایران جهت مبارزه‌شان برای حقوق بشر» تغییر دهد اما از همان ابتدا هم تصمیم داشته است که پرچم اصلی را جایگزین کند.

در پی تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد و خواستار رسیدگی جدی فدراسیون جهانی فوتبال به این تخلف فدراسیون آمریکا شد.

برهالتر سرمربی تیم ملی فوتبال امریکا در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر نیز در واکنش به سوال خبرنگار سوییسی درباره تغییر پرچم تیم ملی ایران در شبکه‌های اجتماعی تیم ملی فوتبال مردان امریکا گفت: ما هیچ ایده‌ای از این کار نداشتیم. تمرکز ما درباره مسابقه است. نمی‌خواهم بگویم برایم اهمیت ندارد اما ما واقعا چهار سال است که کار کردیم و بین ایران و نگلستان دیدیم که چه اتفاقی افتاد و بعد که مقابل انگلستان مساوی کردیم، به این فکر می‌کنیم چه کار کنیم ایران را ببریم. ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم اما دنبال برد هستیم.

او در پاسخ به سوالی درباره جنگ رسانه‌ای آمریکایی قبل از بازی با ایران و حرکت هوشمندانه کی‌روش به این مساله که به ضرر آمریکا می‌شود و این که کلمه الله از پرچم ایران حذف شده و به فرهنگ، دین و هویت ایران توهین شده و فدراسیون فوتبال آمریکا بیانیه داده که این حرکت برای حمایت از مردم بوده و این کشور سیاست را در ورزش دخالت داده و آیا این مساله به ضرر تیمش خواهد بود یا روحیه بخش خواهد بود؟ گفت: تکرار می‌کنم که بازیکنان و تیم ما چیزی درباره این مساله نمی‌دانستند. این چیزی است که از کنترل ما خارج بود. می‌دانیم این یک مسابقه است و نتیجه این‌طور به دست می‌آید که چه کسی خوب است. تنها چیزی که می‌گوییم معذرت می‌خواهیم از سمت بازیکنان و مربیان. تنها چیزی که هست همین است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »