... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 8:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

احضار سفیر فرانسه در تهران

مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتهامات بی پایه و اساس مقامات فرانسوی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام و اینگونه مداخلات غیر قابل قبول، تقبیح و محکوم شد.

سیاست شرق _ «نیکلا رش» سفیر فرانسه در تهران، در پی اظهارات وزیر خارجه فرانسه در مجلس ملی این کشور و تصویب قطعنامه مداخله جویانه مجلس در قبال تحولات داخلی ایران به وزارت امور خارجه احضار شد.  

به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه و پس از احضار سفیر فرانسه، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتهامات بی پایه و اساس مقامات فرانسوی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام و اینگونه مداخلات غیر قابل قبول، تقبیح و محکوم شد.

در این جلسه تاکید شد، سوء استفاده ابزاری و دوگانه فرانسه و برخی کشورهای اروپایی از موضوع حقوق بشر، موجب تأسف شدید جمهوری اسلامی ایران و غیرقابل قبول است و لذا ضروری است این کشورها مسیر غلط خود را که ناقض اصل مسلم حقوق بین الملل در زمینه احترام به حاکمیت ملی مستقل کشورها است، اصلاح کنند.

به علاوه تاکید شد که این کشورها به واسطه توسل به رویکردهای یکجانبه و زورمدارانه که با حقوق ملتها منافات دارد، فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت برای طرح ادعاهای حقوق بشری هستند.

سفیر فرانسه در پاسخ اظهار داشت که مراتب را به پاریس منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »