... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 2:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

اعدام جوان فلسطینی توسط سرباز اسرائیلی

نیروهای اشغالگر اسرائیل در طول 72 ساعت، 10 فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی به شهادت رساندند.

سیاست شرق _ «تور وینزلند» فرستاده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه، اعدام یک جوان فلسطینی را از فاصله نزدیک، با گلوله‌های یک سرباز اسرائیلی در شهر حواره، در جنوب نابلس، محکوم کرد.

به نقل از الجزیره، وینزلند، روز جمعه توییتی نوشت: از کشته شدن «عمار مفلح» جوان فلسطینی در جریان درگیری با یک سرباز اسرائیلی در کرانه باختری وحشت کردم.

وی افزود: «حوادث مشابه باید به‌طور کامل و سریع بررسی شود و مسئولین آن پاسخگو باشند».

در این زمینه، اتحادیه اروپا، خواستار تحقیق در مورد تلفات غیرنظامیان در کرانه باختری و اطمینان از پاسخگویی شد.

اتحادیه در توئیتی که توسط دفتر بیت المقدس در توییتر منتشر کرد، گفت: «نیروهای اسرائیلی تنها در ۷۲ ساعت گذشته ۱۰ فلسطینی را کشته اند که به نظر می رسد استفاده بیش از حد از نیروی کشنده باشد».

اتحادیه با ابراز نگرانی عمیق خود از افزایش سطح خشونت در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی، خاطرنشان کرد که سال ۲۰۲۲ خونین ترین سال از سال ۲۰۰۶ است.
در همین حال، وزارت خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که “خشونت فزاینده علیه فلسطینی ها در کرانه باختری باید متوقف شود و مسئولین تخلفات باید پاسخگو باشند.”

به نقل از رویترز، نیروهای اشغالگر اسرائیل در طول ۷۲ ساعت، ۱۰ فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی به شهادت رساندند.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را از پیامدهای درگیری‌های متعددی که از ۲۹ نوامبر گذشته در مناطق مختلف کرانه باختری رخ داد و منجر به کشته شدن ۵ فلسطینی شد، ابراز کرد.
شهر حواره (جنوب نابلس) – صبح روز شنبه – شاهد تعطیلی همه جانبه و سوگواری روح شهید عمار مفلح (۲۲ ساله) بود که روز جمعه توسط یک سرباز اسرائیلی اعدام شد و نیروهای اشغالگر همچنان امتناع از تحویل دادن جسدش خودداری می کنند.

و خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش داد که یک سرباز اسرائیلی یک جوان فلسطینی را از فاصله صفر در جنوب نابلس در کرانه باختری اشغالی با گلوله های واقعی اعدام کرد.

و وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اداره کل امور مدنی از کشته شدن یک شهروند پس از تیراندازی نیروهای اشغالگر به او در حواره خبر داده است.

ویدئویی از این حادثه که توسط صفحات فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، نشان می‌دهد که یک سرباز اسرائیلی با یکی از فلسطینی‌ها درگیر شد، و سرباز از فاصله صفر به سمت فلسطینی شلیک کرد.

وفا گزارش داد که نظامیان اشغالگر اسرائیل از نزدیک شدن شهروندان و آمبولانس ها به مرد جوان در حالی که روی زمین دراز کشیده بود جلوگیری کردند.

قبل از مرگ مفلح، ارتش اسرائیل طی چند روز گذشته ۹ فلسطینی را در رام الله، جنین و الخلیل در کرانه باختری اشغالی به شهادت رساند.

لانه شیرها خواستار تشدید تنش است

گروه شیرها در نابلس به نوبه خود برای شهید عمار مفلح که “به وحشتناک ترین شیوه ها در شهر استوار حواره اعدام شد” عزاداری کردند.

این گروه تاکید کرد که خون شهید مفلیح “تنها سوختی برای انقلاب و مقاومت شکوهمند ما خواهد بود.”

لانه شیرها همچنین خواستار حضور در خیابان ها و بستن جاده ها در کرانه باختری به روی شهرک نشینان و سربازان اشغالگر شد.

گروه «لانه شیرها» در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که «بسته شدن راه‌ها باعث ایجاد رعب و وحشت در آن‌ها می‌شود و تدارکات آنها را مختل می‌کند» و تأکید کرد که «روزهای آتی سخت است، اما خبرهای خوبی دارند».

ریاست جمهوری فلسطین محکوم کرد

ریاست جمهوری فلسطین، نخست وزیری و تعدادی از جناح های فلسطینی اعدام مفلح ارتش جوان اسرائیل را محکوم کردند.

ریاست‌جمهوری فلسطین اعلام کرد: اعدام خونسرد جوان عمار حمدی مفلح توسط رژیم صهیونیستی در شهر حواره جنایتی شنیع در مجموعه جنایاتی است که روزانه علیه مردم ما انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که ادامه سکوت بین المللی منجر به ارتکاب خونسرد این جنایات شد.

محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین نیز به نوبه خود گفت: “صحنه اعدام جنایتکارانه در هوارا منعکس کننده تروریسم سازمان یافته ای است که سربازان اشغالگر با انگیزه اعتقادی مبتنی بر کشتار با شلیک به پسران ما برای کشتن آنها انجام می دهند.”

تعداد قربانیان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۲۱۱ نفر در کرانه باختری و غزه (آناتولی) رسیده است.

شتیه افزود: احساس سربازان مبنی بر اینکه عمل آنها عواقبی ندارد، آنها را تشویق به تکرار جنایات خود می کند. جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز به نوبه خود گفت که این جنایت شنیع در نابلس با مقاومت و پیروزی بیشتر در راه خون مردم ما مواجه خواهد شد و دشمن تاوان جنایات خود را خواهد داد.

جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح) نیز جنایت اعدام مفلح جوان را محکوم کرد و خاطرنشان کرد: این جنایت بیانگر سیاست دولت جدید فاشیست اسرائیل است.

تعداد قربانیان از ابتدای سال جاری تا روز شنبه، به ۲۱۱ نفر رسیده است که ۱۵۳ نفر در کرانه باختری و ۵۲ نفر در نوار غزه هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »