... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 9:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

انفجار در پایگاههای بمب افکن های استراتژیک روسیه

روسیه می گوید که انفجارها در مکان‌هایی که صدها مایل دورتر از مرز دو کشور فاصله دارند، نتیجه یک حمله پهپادی اوکراینی بوده است که به طور بالقوه نشان‌دهنده توانایی جدید کیف برای حمله به دور از خط مقدم درگیری است.

سیاست شرق _ مسکو روز دوشنبه گفت که، اوکراین پشت انفجارهایی قرار دارد که دو پایگاه هوایی در عمق  خاک روسیه قرار داشتند، که منجر به مرگ سه پرسنل نظامی این کشور شد.

وزارت دفاع روسیه می گوید که انفجارها در مکان‌هایی که صدها مایل دورتر از مرز دو کشور فاصله دارند، نتیجه یک حمله پهپادی اوکراینی بوده است که به طور بالقوه نشان‌دهنده توانایی جدید کیف برای حمله بهدفاصله دورتر از خط مقدم درگیری است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که دو هواپیما آسیب جزئی دیده و چهار نفر دیگر زخمی شده اند.

در این بیانیه آمده است: «رژیم کیف با پهپادهای ساخت شوروی به فرودگاه نظامی در دیاگیلوو در منطقه ریازان و انگلس در منطقه ساراتوف در تلاش برای از کار انداختن هواپیماهای دوربرد روسیه حمله کرد.

با این حال و به نقل از «ان بی سی نیوز»، اوکراین هنوز مسئولیت این حمله یا انفجارها را بر عهده نگرفته است. هر دو پایگاه هوایی در بیش از ۳۰۰ مایلی(۵۰۰ کیلومتری) مرز قرار دارند.

انفجارها در این پایگاهها، اوایل روز دوشنبه، درست ساعاتی قبل از آخرین رگبار حملات هوایی روسیه، به کی یف، و شهرهای سراسر اوکراین به وقوع پیوست که مردم این شهرها را مجبور به پناه گرفتن با به صدا درآمدن آژیر خطر کرد.

کریلو تیموشنکو، معاون دفتر رئیس جمهور اوکراین، در یک پست تلگرامی گفت از قطع برق و آب مناطق بسیاری از اوکراین خبر داد.

از سویی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این حملات را «علیرغم تلاش‌های رژیم کیف برای مختل کردن حملات هواپیماهای جنگی دوربرد روسیه با یک اقدام تروریستی» انجام داده است.

مقامات روسی پیشتر اعلام کردند که در حال بررسی گزارش های رسانه ها درباره انفجارهای متعدد در پایگاه هوایی انگلس در نزدیکی شهر ساراتوف در جنوب غربی روسیه هستند. به گزارش آسوشیتدپرس، این بمب افکن های استراتژیک Tu-95 و Tu-160 با قابلیت حمل کلاهک اتمی، در انجام حملات علیه اوکراین نقش داشته اند.

رومن بوسارگین، فرماندار ساراتوف در پستی در تلگرام گفت: «اطلاعاتی مبنی بر یک انفجار مهیب در اوایل صبح در انگلس در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است» . “هیچ دلیلی برای نگرانی وجودندارد.”

یک بمب افکن استراتژیک Tu-95 از نیروی هوایی روسیه در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲ از یک پایگاه هوایی در انگلس روسیه آماده می شود.وزارت دفاع روسیه / AP

رسانه دولتی ریانووستی به نقل از یک سخنگوی خدمات اورژانسی روسیه اعلام کرد که یک کامیون حامل سوخت در فرودگاهی در نزدیکی شهر ریازان در غرب روسیه منفجر شد . آنها گفتند که حداقل سه سرباز کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند و یک هواپیما نیز آسیب دید.

به گزارش AP، این پایگاه دارای هواپیماهای تانکر پروازی دوربرد است که برای سوخت رسانی به بمب افکن ها در هوا خدمت می کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »