... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 11:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: ایالات متحده برخی از نهادهای چینی را از فهرست پرچم قرمز خارج می کند

این تصمیم نشانه درجه ای از همکاری مجدد بین واشنگتن و پکن، بزرگترین اقتصادهای جهان است که درگیر جنگ تجاری و فناوری هستند.

سیاست شرق _ یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه در بحبوحه همکاری نزدیکتر با پکن به رویترز گفت که دولت بایدن قصد دارد برخی از نهادهای چینی را از فهرست تجاری پرچم قرمز خارج کند.

این مقام آمریکایی گفت، طرح حذف آنها به زودی از فهرست به اصطلاح “تأیید نشده” به لطف تمایل بیشتر دولت چین برای اجازه بازدید از سایت های ایالات متحده است.

وزارت بازرگانی آمریکا از اظهار نظر خودداری کرد و رویترز نتوانست تعداد یا نام نهادهای تعیین شده برای حذف را تعیین کند.

این تصمیم نشانه درجه ای از همکاری مجدد بین واشنگتن و پکن، بزرگترین اقتصادهای جهان است که درگیر جنگ تجاری و فناوری هستند.

این تصمیم، که به این معنی است که صادرکنندگان آمریکایی دیگر نیازی به انجام بررسی های لازم قبل از ارسال کالا به نهادهای چینی نخواهند داشت، مسئله ای که ممکن است نشانه گرم شدن گسترده تر روابط دوطرف نباشد.

به گفته یکی دیگر از مقامات، دولت بایدن همچنین انتظار می‌رود که شرکت چینی سازنده تراشه‌های حافظه YMTC را به زودی در این هفته به فهرست کنترل صادرات سخت‌تر اضافه کند.

شرکت ها به این لیست تایید نشده اضافه می شوند زیرا ایالات متحده نمی تواند بازدیدهای خود را در محل انجام دهد تا مشخص کند آیا می توان به آنها برای دریافت صادرات فناوری حساس ایالات متحده اعتماد کرد یا خیر. چنین بازرسی های ایالات متحده در چین به تایید وزارت بازرگانی چین نیاز دارد.

بر اساس قوانین جدیدی که در ماه اکتبر اعلام شد، اگر یک دولت از انجام بررسی‌های سایت در شرکت‌های موجود در فهرست تایید نشده توسط دولت جلوگیری کند، واشنگتن ممکن است پس از ۶۰ روز آنها را به فهرستی اضافه کند، که به معنای مجازات‌های بسیار سخت‌تر است.

انتهای پیام

تنظیم خبر: رضا زمانی

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »