... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - 3:26 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشن استقلال بنگلادش

سیاست شرق _ با حضور فرماندهان نیروی دریایی کشورهای عضو آیونز و از جمله امیر دریادار «شهرام ایرانی»، مراسم جشن پنجاهمین سال استقلال کشور بنگلادش برگزار شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جشن پنجاهمین سالگرد استقلال کشور بنگلادش و یکصدمین سالگرد تولد شیخ مجیب‌الرحمن پدر ملت بنگلادش، با حضور شیخ حسینه نخست وزیر این کشور و نمایندگان و فرماندهان نیروی دریایی کشورهای عضو آیونز در بندر کاکس این کشور برگزار شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران / عکس: آرشیو

امیر دریادار «شهرام ایرانی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش، که به دعوت فرمانده نیروی دریایی بنگلادش در این مراسم شرکت کرده است، ضمن تبریک این روز به مردم بنگلادش و تقدیراز همکاری صمیمانه نیروی دریایی کشور دوست و مسلمان بنگلادش، گفت: ما در سال ۲۰۱۸ و پس از تحویل گیری ریاست آیونز از کشور بنگلادش در رزمایش مشترک  2018 کشور بنگلادش  با دو فروند شناور شرکت کردیم و در سپتامبر گذشته هم، جلسه کارگروه امنیت با حضور نمایندگان کشور بنگلادش در ایران برگزار شد .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریا را بستر لازم و محبت الهی در رسیدن به دوستی و تفاهم بیشتر میان کشورها عنوان کرد و افزود: استفاده درست از این موهبت نیازمند امنیت، تخصص، آموزش، مشارکت و همکاری بین کشورهای دوست است .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ کشوری به تنهایی قادر به تامین امنیت در این پهنه وسیع آبی نبوده و دستیابی به امنیت جمعی پایدار نیازمند همکاری، دوستی و مشارکت پایدار است. برای ارتقای این امنیت باید دست یکدیگر را بفشاریم و توجه داشته باشیم که امنیت واقعی تنها با مشارکت و دوستی کشورهای همان منطقه تامین می‍شود و حضور هر نیروی فرامنطقه‍ای به ناامنی بیشتر دامن خواهد زد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای برقراری این امنیت جمعی، از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و دراین زمینه دست دوستی و همکاری به سوی همه نیروهای دریایی آزاد و فعال دراز می کند .

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم از تمامی شناورهای نیروی دریایی بنگلادش همچنین ناوهای شرکت کننده خارجی در این جشن بزرگ دریایی بازدید کرد.

اتتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »