... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 5:18 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان ملل: ۲۸۰ میلیون نفر، برای «زندگی بهتر»، خانه‌های خود را ترک کرده اند

به گفته این مقام ارشد سازمان ملل، طی هشت سال گذشته، حداقل 51000 مهاجر جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر دیگر ناپدید شده اند.

سیاست شرق _ دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید که بیش از ۲۸۰ میلیون نفر، کشورهای خود را به دنبال “فرصت، کرامت، آزادی و زندگی بهتر” ترک کرده اند.

به نقل از وبسایت سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، در پیامی به مناسبت روز جهانی مهاجرت(۱۸ دسامبر)، از بیش از ۸۰ درصد از کسانی را که به شیوه ای امن و منظم از مرزها عبور می کنند، به عنوان محرک های قدرتمند “رشد اقتصادی، پویایی و تفاهم” یاد کرد.

وی به مناسبت این روز ادامه داد: «اما مهاجرت بی‌رویه در مسیرهای خطرناک – قلمرو بی‌رحمانه قاچاقچیان – همچنان هزینه‌های وحشتناکی را به همراه دارد.»

به گفته دبیرکل سازمان ملل، طی هشت سال گذشته، حداقل ۵۱۰۰۰ مهاجر جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر دیگر ناپدید شده اند.

وی با یادآوری اینکه حقوق مهاجران، حقوق بشر است ، گفت: پشت هر عددی یک انسان وجود دارد، خواهر، برادر، دختر، پسر، مادر یا پدر؛ … “آنها باید بدون تبعیض مورد احترام قرار گیرند – صرف نظر از اینکه حرکت آنها اجباری، داوطلبانه یا به طور رسمی مجاز است.”

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با پناهجویان سودان جنوبی که منتظر جابجایی در کمپ ایمویپی، در اوگاندا هستند، ملاقات کرد.

آقای گوترش به عنوان یک الزام بشردوستانه و یک الزام اخلاقی و قانونی، از جهان خواست تا “هر کاری ممکن است” برای جلوگیری از تلفات مهاجران انجام دهد.

او برای تلاش‌های جستجو و نجات، مراقبت‌های پزشکی، گسترش و تنوع مسیرهای مبتنی بر حقوق برای مهاجرت، و سرمایه‌گذاری بین‌المللی بیشتر در کشورهای مبدأ “برای اطمینان از مهاجرت یک انتخاب، نه یک ضرورت” تاکید کرد.

 از سویی دیگر و در همین رابطه، گیلبرت اف. هونگبو، رئیس سازمان بین المللی کار ( ILO )، ضمن اعلام اینکه، ۱۶۹ میلیون کارگر مهاجر در جهان وجود دارد، گفت که: «جامعه بین‌المللی باید بهتر عمل کند تا مطمئن شود… [آنها] می‌توانند حقوق اولیه انسانی و کاری خود را تحقق بخشند.»


وی افزود: هنگامی که با نژاد، قومیت و جنسیت تلاقی می کنند، در برابر انواع مختلف تبعیض، آسیب پذیرتر می شوند.

آقای هونگبو اعلام کرد که مهاجران در سفرهای پرخطر و ناامیدی، ناپدید می شوند.

وی ادامه داد:«بسیاری از کارگران مهاجر خانگی، کشاورزی و سایر کارگران در انزوا و دور از دسترس کسانی هستند که می توانند از آنها محافظت کنند»، به ویژه افراد غیرقانونی در معرض «خطر سوء» استفاده قرار می گیرند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »