... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 3:13 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تجمع اعتراض آمیز در دانشگاه شریف چگونه پایان یافت؟/ کلاس ها مجازی شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حدود ساعت ۱۹ (یکشنبه) در دانشگاه شریف حضور یافت و برای آرام‌شدن اوضاع، با دانشجویان این مرکز آموزشی گفت‌وگو کرد. او ساعت ۲۰: ۳۰ این دانشگاه را ترک کرد.
عکس: آفتاب نیوز

سیاست شرق _ خبرگزاری فارس نوشت: دانشگاه شریف اعلام کرد که کلاس‌های دانشگاه از ۱۱ مهر تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در همین رابطه، خبرگزاری مهر از تجمع دانشجویان و ناآرامی روز یکشنبه در دانشگاه صنعتی شریف، خبر داده بود که اخبار آن در فضای مجازی نیز منتشر شده است.

در این خبرها همچنین به حضور وزیر علوم در دانشگاه شریف اشاره شده بود.

یکی از مسئولان دانشگاه شریف نیزدر همین رابطه به مهر گفت که روز یکشنبه در خصوص موضوع دانشجویان بازداشتی، وزیر علوم، جلسه ای با رئیس دانشگاه شریف داشت و پس از اقامه نماز عصر و حضور وزیر در محوطه، تعدادی از دانشجویان تجمع کردند که حراست دانشگاه دانشجویان را به آرامی به بیرون هدایت کرد.

وی همچنین با اشاره به خبرهای مختلف مبنی بر درگیریها در دانشگاه افزود: داخل دانشگاه اتفاقی نیفتاده است.

جزئیات ماجرای یکشنبه دانشگاه شریف چه بود؟

در همین رابطه، خبرگزاری مهر گزارش داد، تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف بعدازظهر یکشنبه در دانشگاه اقدام به تجمع و سردادن شعار های هنجارشکنانه کردند.

در ادامه تعدادی از اساتید برای کمک به تأمین امنیت دانشجویان به درب شمالی آمدند. معاون دانشجویی دانشگاه درصدد تدارک اتوبوس برای انتقال دانشجویان به خوابگاه است. نیروهای حراست با بستن دربهای دانشگاه از ورود نیروهای بیرون دانشگاه به داخل دانشگاه جلوگیری کردند.

در ساعت ۱۸:۳۰ گروهی از دانشجویان به سمت دانشکده مدیریت حرکت کرده و گروهی نیز به پارکینگ رفتند. در این بین برخی از دانشجویان با برخورد تند نیروهای امنیتی بازداشت می‌شوند و درگیری‌هایی در این بین رخ می‌دهد که ظاهراً با اسلحه پینت‌بال به دانشجویانی که قصد جلوگیری از بازداشت رفقایشان را داشتند شلیک شده بود.

ساعت ۲۱:۳۰ مردم در دو درب دانشگاه تجمع و گروهی از نیروهای انتظامی با شلیک گاز اشک آور و تیر هوایی گروه‌های حاضر را متفرق کردند. دانشگاه تقریباً خالی از دانشجو شد و خودروهای در حال عبور از خیابان آزادی با صدای بوق از جلوی دانشگاه عبور می‌کردند. نیروهای انتظامی برای جلوگیری از تجمع در دربهای دانشگاه حاضر هستند.

خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داد، برخی افراد غیر دانشجو در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کرده اند که منجر به ترافیک در آن محدوده شده و این افراد هم نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.

همچنین به دنبال این تجمع در خیابان‌های اطراف دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد بار ترافیکی در این محدوده خیابان آزادی از سوی عوامل پلیس راهور مسدود شد و شهروندان باید از مسیرهای جایگزین تردد می کردند.

نوبهاری, مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه شریف نیز در گفتگویی با ایسنا، گفت: خروج دانشجویان از حدود ۱۸ سرعت گرفت اما تجمعات بیرونی امکان خروج دانشجویان را با محدودیت روبه رو کرد. ساعت ۲۰ درب شمالی دانشگاه برای خروج دانشجویان ایمن شد و تعداد زیادی از دانشجویان خارج شدند.

حضور وزیر علوم در دانشگاه شریف

همچنین ایسنا کزارش داد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حدود ساعت ۱۹ در دانشگاه شریف حضور یافت و برای آرام‌شدن اوضاع، با دانشجویان این مرکز آموزشی گفت‌وگو کرد. او ساعت ۲۰: ۳۰ این دانشگاه را ترک کرد.

روابط عمومی وزارت علوم با تایید این خبر اعلام کرد، دانشجویانی که پشت در ورودی اصلی در خیابان آزادی محبوس شده بودند، توانسته‌اند با وساطت وزیر از دانشگاه خارج شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »