... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - 9:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

الجزیره: یک نفتکش اسرائیلی در خلیج عدن، توسط افراد مسلح توقیف شد

داده های LSEG نشان می دهد که این نفتکش کوچک متعلق به اسرائیل، توسط یک شرکت مدیریت کشتی بین المللی مستقر در لندن، اداره می شود.

سیاست شرق _ یک مقام دفاعی آمریکایی گفت که گمان می‌رود افراد مسلح ناشناس نفتکش «سنترال پارک» را، روز یکشنبه، در خلیج عدن، توقیف کردند و این دومین کشتی توقیف شده توسط انصارالله یمن از زمان آغاز تجاوز اسرائیل به غزه است.

داده های LSEG نشان می دهد که این نفتکش کوچک متعلق به اسرائیل، توسط یک شرکت مدیریت کشتی بین المللی مستقر در لندن، اداره می شود.

داده‌های ناوبری نشان می‌دهد نفت‌کش «سنترال پارک» در ۱۲ نوامبر بدون اعلام مقصد نهایی از بندر صافی مراکش حرکت می‌کند.

این داده ها همچنین نشان می دهد که کشتی پس از عبور از خلیج سوئز در دریای سرخ در ۲۲ نوامبر، حوالی ساعت یک بعد از ظهر به وقت مکه (۱۰ GMT) دستگاه های ردیاب خود را خاموش کرد و پس از آن دیگر ظاهر نشد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از شرکت زودیاک نوشت که کشتی “توقیف شده، توسط نیروهای یمنی، محموله ای حاوی اسید فسفریک” را حمل می کرد؛ گفته می شود که یک تیم مدیریت بحران در مقر آن شرکت در لندن تشکیل شده است.

توقیف یک کشتی و هدف قرار دادن کشتی دیگر

این حادثه پس از آن رخ داد که یمنی ها، روز جمعه یک کشتی را هدف قرار دادند و هفته گذشته یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل را در جنوب دریای سرخ توقیف کردند.

انصارالله یمن، اعلام کرده بودند، که تمامی کشتی‌های متعلق به شرکت‌های اسرائیلی یا تحت پرچم اسرائیل را با توجه به تجاوزات وحشیانه اسرائیل و آمریکا به غزه و کشتار و نسل‌کشی روزانه مردم فلسطین، هدف قرار خواهند داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »