... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 1:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تصویب بسته کمک ۴۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین/ جزئیات

اوکراین 44.9 میلیارد دلار کمک اضطراری جدید از ایالات متحده دریافت خواهد کرد، که تقریبا 20 درصد بیشتر از درخواست دولت بایدن است

سیاست شرق _ مجلس نمایندگان ایالات متحده که تحت کنترل دموکرات‌ها است، روز جمعه (۲۳ دسامبر) و ساعاتی قبل از ضرب‌الاجل نیمه‌شب، لایحه بودجه ۱.۶۶ تریلیون دلاری دولت را تصویب کرد که بودجه نظامی( ۸۵۰ میلیارد دلاری) بی‌سابقه‌ای را فراهم می‌کند و کمک‌های اضطراری را به اوکراین(۴۴.۹ میلیارد دلاری) نیز شامل می‌ شود.

به نقل از«یورواکتیو»، لایحه هزینه برای سال مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر با رای اکثراً حزبی ۲۲۵ رای موافق در مقابل ۲۰۱ مخالف، پس از تائید روز قبل سنا، به تصویب رسید.

این لایحه۱.۶۶ تریلیون دلاری با بیش از ۴۰۰۰ صفحه و با رای دو حزبی با ۶۸ رای موافق در برابر ۲۹ مخالف و با حمایت ۱۸ نفر از ۵۰ سناتور جمهوری خواه سنا از جمله رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل به تصویب رسیده بود.

۴۴.۹ میلیارد دلار کمک اضطراری جدید از ایالات متحده به اوکراین اختصاص یافته است، که تقریبا ۲۰ درصد بیشتر از درخواست دولت بایدن است.  بحث در کنگره بر سر این لایحه با دیدار روز چهارشنبه رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی، که از آمریکایی ها برای تقویت تلاش های جنگی کشورش علیه روسیه تشکر کرد، تسهیل شد؛ زلنسکی استدلال کرد که کمک ایالات متحده یک “سرمایه گذاری” خوب است.

به گزارش به تفکیک، این وجوه شامل حدود ۱۱.۹ میلیارد دلار برای پر کردن ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده است که اغلب از ۲۴ فوریه، زمانی که روسیه برای اولین بار به اوکراین حمله کرد و واشنگتن تجهیزات خود را برای تقویت توان دفاعی اوکراین، ارسال نمود.  

در خلاصه ای از کمک های تکمیلی همچنین اشاره شده است که ۹ میلیارد دلار به ابتکار کمک امنیتی اوکراین اختصاص خواهد یافت که شامل تلاش هایی برای آموزش، تجهیز و ارائه پشتیبانی اطلاعاتی به ارتش اوکراین است. 6.98 میلیارد دلار دیگر صرف مأموریت فرماندهی اروپا و پشتیبانی اطلاعاتی، پرداخت، تجهیزات و فعالیت های مرتبط خواهد شد. 

علاوه بر این، ۳۰۰ میلیون دلار برای «راکتورهای پیشرفته هسته‌ای و سوخت‌های هسته‌ای پیشرفته» برای افزایش امنیت انرژی و استقلال اوکراین در نظر گرفته شده است، زیرا روسیه همچنان به زیرساخت‌های انرژی خود با رگبارهای موشکی و حملات پهپادی مکرر ضربه می‌زند.

و ۱۲۶.۳ میلیون دلار به «آماده شدن و پاسخ به حوادث هسته‌ای و رادیولوژیکی احتمالی در اوکراین» کمک می‌کند، که با توجه به ضربات مکرر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بر سر ذخایر هسته‌ای کشورش قابل توجه است. 

۲.۴۷ میلیارد دلار دیگر برای رفع نیازهای بشردوستانه در کشور، ۱۳.۳۷ میلیارد دلار برای حمایت اقتصادی از کیف و ۲.۴ میلیارد دلار به اسکان مهاجران و پناهندگان اوکراینی به ایالات متحده کمک می کند.  

بودجه اضافی پس از آن صورت گرفت که دولت قانونگذاران را تحت فشار قرار داد تا بودجه تکمیلی بیشتری را برای کیف تصویب کنند، به ویژه یافتن راهی با جمهوری خواهان مجلس نمایندگان که از دلارهای اضافی حمایت کرده اند و رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل از کمک به اوکراین حمایت کرد.  

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »