... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 6:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

درگیری پلیس فرانسه و معترضان به قتل ۳ کورد در پاریس

تصاویر برخی از معترضان را نشان می‌دهد که پرچم‌هایی در دست داشتند و برخی دیگر اقلامی را به سوی پلیس پرتاب می‌کردند، پلیس برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

سیاست شرق _ پلیس فرانسه و معترضان به قتل سه کورد در پاریس، امروز شنبه، با یکدیگر درگیر شدند.

به نقل از گاردین، صدها نفر پس از تیراندازی به سه نفر، توسط مردی که در انتظار محاکمه برای حمله به اردوگاه پناهندگان بودند، تجمع کردند و خواستار اجرای عدالت در قتل سه نفر در محله کردنشین پاریس شدند.

صدها تن از نمایندگان جامعه کرد فرانسه روز شنبه در میدان جمهوری گرد هم آمدند و خواستار پاسخگویی به قتل هایی شدند که به گفته آنها باعث ترس جامعه شده است.

در این تظاهرات، معترضان و پلیس با یکدیگر درگیر شدند.

تصاویر برخی از معترضان را نشان می‌دهد که پرچم‌هایی در دست داشتند و برخی دیگر اقلامی را به سوی پلیس پرتاب می‌کردند، پلیس برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

سه نفر روز جمعه در اثر تیراندازی یک مرد مسلح به یک مرکز فرهنگی کردی، مرکز احمد-کایا، در خیابان انگین در منطقه ۱۰ کشته شدند. تیراندازی به یک آرایشگاه و یک رستوران در خیابان نیز انجام شد. سه نفر زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

پلیس مردی ۶۹ ساله را دستگیر کرد که به گفته مقامات به تازگی از بازداشت آزاد شده و در انتظار محاکمه برای حمله سال گذشته به یک اردوگاه پناهجویان در پاریس بود.

شورای دموکراتیک کرد در فرانسه (CDK-F) در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود فراخوانی را برای تجمع مردم از ظهر روز شنبه در میدان جمهوری، محلی سنتی برای تظاهرات در پایتخت منتشر کرد.

لور بکو، دادستان پاریس گفته است که تحقیقات در مورد انگیزه های نژادپرستانه احتمالی بررسی می شود، اما نمایندگان کرد می گویند این حادثه باید به عنوان یک حمله تروریستی تلقی شود.

دادستان گفت که بازداشت مظنون ۲۴ ساعت تمدید شده است و دامنه تحقیقات – برای قتل و اقدام به قتل – به طور رسمی به انگیزه احتمالی نژادپرستی گسترش یافته است.

دیوید اندیک، که یک وکیل است گفت که قتل های روز جمعه جامعه کرد را در حالی که برای برگزاری دهمین سالگرد کشتار سه زن کرد در پاریس در ژانویه ۲۰۱۳ آماده می شد، در هراس فرو برد.

اندیک گفت: «جامعه کرد می ترسد. «قتل سه گانه [در سال ۲۰۱۳] قبلاً آسیب دیده بود. نیاز به پاسخ، حمایت و توجه دارد.»

رئیس پلیس پاریس قرار بود پیش از تظاهرات روز شنبه با اعضای جامعه کرد دیدار کند.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »