... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - 12:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گالانت: آماده ایم با حزب الله، به توافق دیپلماتیک برسیم

وزیر دفاع اسرائیل:«ما آماده ایم مشکل با حزب الله در جنوب لبنان را از طریق دیپلماتیک حل کنیم. اما ما برای یک سناریوی دیگر نیز آماده ایم.»

سیاست شرق _ یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه به عاموس هوخشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اطلاع داد که تل آویو آماده است تا مشکل با حزب الله لبنان را از طریق توافقات دیپلماتیک حل کند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه دفتر وزیر دفاع، گالانت با هوخشتاین در تل آویو دیدار کرد تا درباره مشکل امنیتی در مرز لبنان و راه‌های بازگشت آوارگان اسرائیلی به خانه‌های خود گفتگو کند.

وزیر دفاع اسرائیل گفت:«ما آماده ایم مشکل با حزب الله در جنوب لبنان را از طریق دیپلماتیک حل کنیم. اما ما برای یک سناریوی دیگر نیز آماده ایم.»

گالانت گفت که ما مصمم است امنیت در مرز لبنان را بهبود بخشد و خطر حمله از آنجا را از بین ببرد.

از ۸ اکتبر سال گذشته، مرزهای اسرائیل و لبنان شاهد تنش متناوب و تبادل آتش پراکنده بین ارتش اسرائیل از یک طرف و حزب الله و جناح های فلسطینی از سوی دیگر بوده است. این امر منجر به تلفات و زخمی شدن دو طرف و در میان غیرنظامیان لبنانی شده است.

به گزارش سیاست شرق، حملات حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، موجب آوارگی بسیاری از ساکنین این منطقه شده است، مسئله ای که فشارهای داخلی به دولت نتانیاهو را، در کنار مسائل مربوط به غزه، افزایش داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »