... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ دی ۱۴۰۱ - 4:22 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ژنرال آمریکایی: ایالات متحده با عربستان سعودی روی طرح های نظامی استراتژیک کار می کنند

عربستان سعودی قرار است یک «استراتژی دفاع ملی» و «یک استراتژی نظامی ملی» را در سال آینده برای اولین بار در تاریخ خود منتشر کند.

سیاست شرق _ یک ژنرال ارشد آمریکایی فاش کرد که مقامات نظامی آمریکا در پشت صحنه، تلاش می کنند برای کمک به همتایان عربستانی خود، حتی با وجود تیره شدن روابط بین دو دولت، چشم اندازی بلندمدت برای امنیت ملی پادشاهی ارائه کنند.

به نقل از « المانیتور»، ژنرال «مایکل اریک کوریلا» ، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، از طریق تماس تلفنی به خبرنگاران گفت: «سعودی ها به همکاری های استراتژیک با ما علاقه زیادی دارند.»

کوریلا توضیح داد: «برنامه ریزان استراتژیک ما به طور منظم به پادشاهی سفر می کنند تا با فرماندهان نظامی سعودی همکاری کنند تا ایده های خود را برای یک چشم انداز استراتژیک بلندمدت ایجاد کنند .

وی گفت که عربستان سعودی همچنین قرار است یک «استراتژی دفاع ملی» و «یک استراتژی نظامی ملی» را در سال آینده برای اولین بار در تاریخ خود منتشر کند.

این ژنرال آمریکایی گفت که اسناد راهبردی که هنوز به طور علنی توسط مقامات سعودی تایید نشده است، “دیدگاه استراتژیک پادشاهی برای امنیت ملی و امنیت منطقه ای” را مدون می کند.

 کوریلا این تصمیم را “گامی حیاتی” در برنامه های نوسازی نظامی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور خواند.

بنا به همین گزارش، دولت بایدن از کارشناسان پنتاگون برای کمک به پادشاهی در دستیابی به اهداف امنیتی خود در تلاش برای بازسازی اعتماد استفاده می کند، حتی زمانی که کاخ سفید می گوید در حال ارزیابی مجدد روابط ایالات متحده با ریاض است.

المانیتور پیش از این گزارش داده است که کاهش تولید نفت اوپک پلاس با سرزنش بی سابقه ای از سوی کاخ سفید مواجه شد، اما به طور قابل توجهی در جلسات منظم و آموزش های دوجانبه بین نظامیان دو کشور اختلال ایجاد نکرد .

در ماه مه، کالین کال، سومین مقام عالی‌رتبه پنتاگون، حمایت کامل خود را از اهداف نوسازی دفاعی عربستان ابراز کرد، اگرچه کاملاً مشخص نیست که واشنگتن تا کنون چه چیزهای ملموسی را ارائه کرده است.

بایدن فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را پس از روی کار آمدن در واکنش به انتقادات گسترده درباره رفتار نظامیان آنها در جنگ داخلی یمن متوقف کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، ظاهراً سعی کرده است ابتدا با تصمیم خود برای افزایش تولید نفت و بار دیگر در ماه جاری با استقبال باشکوه از شی جین پینگ، رهبر چین ، دشمن استراتژیک ایالات متحده، علناً باعث شرمساری بایدن شود.

در همین حال، مقامات نظامی در فرماندهی مرکزی ایالات متحده بی سر و صدا، تلاش دارند ایجاد یک ائتلاف دفاعی غیررسمی منطقه ای را بر عهده بگیرند، ائتلافی که می تواند به کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات کمک کند وابستگی آنها به حضور نظامی آمریکا را کاهش دهد.

بنا به همین گزارش، فرمانده مرکزی آمریکا در خاورمیانه (CENTCOM) در ماه گذشته با فیاض بن حامد الرویلی، فرمانده نیروهای مسلح سلطنتی عربستان سعودی، درباره این مراحل و برنامه‌های آزمایش تسلیحات ضد پهپاد صحبت کرد.

کوریلا روز پنجشنبه تاکید کرد: “این یک رابطه فوق العاده قوی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »