... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 8:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست آلمان از اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران

وزیرخارجه آلمان: ما همچنان به افزایش فشار بر ایران به‌ویژه بر سپاه پاسداران ادامه می‌دهیم. از ماه اکتبر، ما تحریم‌های اشخاص را علیه ده‌ها نفر از سران این نهاد اعمال کرده‌ایم

سیاست شرق _ فارس نوشت: در ادامه سیاست‌های دوگانه غربی‌ها علیه ایران، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شد.

وزیر خارجه آلمان ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه تهران، خواستار انجام اقدامات جدیدی توسط اتحادیه اروپا علیه برخی نهادهای نظامی ایران شد.

بائربوک شامگاه دوشنبه با تکرار اتهامات بی‌اساس و توهمات نخ‌نماشده علیه ایران، در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما همچنان به افزایش فشار بر ایران به‌ویژه بر سپاه پاسداران ادامه می‌دهیم. از ماه اکتبر، ما تحریم‌های اشخاص را علیه ده‌ها نفر از سران این نهاد اعمال کرده‌ایم».

وی درباره ادعاهای خود ادامه داد: «پول شما مسدود شده، تجارت شما دشوار است و آزادی عمل شما محدود شده است. ما ابتکار عمل را با شرکای اتحادیه اروپا برای ایجاد فهرست‌های جدید در نشست بعدی شورای خارجی در دست گرفته‌ایم».

وزیر خارجه آلمان که با چشم بستن روی سرکوب وحشیانه تظاهرات و اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم این کشور و دیگر کشورهای اروپایی طی ماه‌های اخیر، اظهار داشت: «این برای ما کافی نیست؛ قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی از نظر سیاسی مهم و منطقی است».

بائربوک در توئیت دیگری نوشت: «موانع قانونی برای ایجاد این فهرست باید برطرف شود. به همین دلیل با اتحادیه اروپا تماس گرفتیم تا شرایط را روشن کنیم. سپاه پاسداران هم‌اکنون نیز به عنوان یک سازمان در اتحادیه اروپا تحریم شده است».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »