... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ دی ۱۴۰۱ - 7:50 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نخست‌وزیر عراق: به نیروهای آمریکایی بیشتری نیاز داریم

نخست‌وزیر عراق: از بین بردن گروه "خلافت اسلامی" (داعش) زمانبر است و عراق همچنان نیازمند نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی است.

سیاست شرق _ به گفتۀ نخست‌وزیر عراق، این کشور برای مبارزه با داعش، به نیروهای آمریکایی بیشتری نیاز دارد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، در گفتگو با روزنامۀ آمریکایی “وال‌استریت جورنال” گفت که کشورش به نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی برای مقابله با گروه داعش به ویژه در مرزهای سوریه نیاز دارد.

نخست‌وزیر عراق سپس تصریح کرده است که از بین بردن گروه “خلافت اسلامی” (داعش) زمانبر است و عراق همچنان نیازمند نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی است.

محمد شیاع السودانی که در اکتبر گذشته و در پی یک سال بحران سیاسی بعضاً خونین به قدرت رسیده، همچنین گفت : “گمان نمی‌کنم که عراق نتواند به طور همزمان مناسبات خوبی با ایران و آمریکا داشته باشد.”

با این حال، نخست وزیر عراق در مصاحبۀ خود کوشید بیشتر جانب آمریکا را بگیرد، گفت قصد دارد به زودی هیئت بلندمرتبه‌ای را به عنوان مقدمۀ ملاقات احتمالی‌ خود با جو بایدن راهی واشنگتن کند.”

در حال حاضر، دو هزار سرباز آمریکا به اضافه شماری از نیروهای ناتو به قصد آموزش نیروهای نظامی عراق در این کشور مستقر هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »