... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 11:11 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

وزارت بهداشت فلسطین: بیش از ۲۳ هزار شهید از ۷ اکتبر تاکنون

وزارت بهداشت فلسطین: از 7 اکتبر تاکنون، 23 هزار و 357 شهید و 59 هزار و 410 نفر دیگر مجروح شده اند.

سیاست شرق _ وزارت بهداشت فلسطین، امروز چهارشنبه، با اعلام اینکه تعداد کشته شدگان تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۳ هزار و ۳۵۷ شهید رسیده است، خاطرنشان کرد: از آغاز جنگ در ۱۶ مهرماه تاکنون ۵۹ هزار و ۴۱۰ نفر دیگر مجروح شده اند.

به نقل از الجزیره قطر، این وزارتخانه در بیانیه‌ای با اشاره به ناتوانی آمبولانس‌ها و خدمه پدافند غیرنظامی در رسیدن به قربانیان که هنوز زیر آوار مانده‌اند، از شهادت ۱۴۷ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دفتر رسانه دولتی فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد که در پی شهادت ۳ خبرنگار امروز در بمباران رژیم صهیونیستی، تعداد خبرنگاران شهید در نوار غزه از ۷ اکتبر گذشته به «۱۱۵» نفر رسیده است.

این دفتر – در بیانیه ای – افزود که این سه روزنامه نگار احمد بدیر، شریف اوکاشا و هبه العبادله هستند.

پیش از این، دفتر دولتی اعلام کرد که ارتش اسرائیل یک خانه مسکونی در مجاورت بیمارستان شهدای الاقصی را بمباران کرد که در نتیجه آن ۴۰ نفر کشته و زخمی شدند.

بیش از یک بار، اداره دولتی و سازمان های حقوق بشر اعلام کردند که ارتش اسرائیل – از آغاز جنگ در غزه – عمدا خبرنگاران فلسطینی را هدف قرار داده است تا از گزارش جنایاتی که در غزه مرتکب می شود جلوگیری کند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در حمله رژیم صهیونیستی به یک آمبولانس در خیابان صلاح الدین در مرکز نوار غزه، ۶ فلسطینی از جمله امدادگران کشته شدند. هلال احمر فلسطین نیز به نوبه خود کشته شدن ۴ خدمه خود را در این بمباران تایید کرد.

وضعیت پزشکی

مدیر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز به الجزیره گفت: وضعیت در تمام بیمارستان‌های نوار غزه بسیار سخت است و تجهیزات پزشکی در نوار غزه برای امدادرسانی به مجروحان و مجروحان کافی نیست. بیمار هستند و بیمارستان های شمال غزه دیگر قادر به ارائه خدمات جراحی نیستند.

وی افزود: این مسئولیت طرف های درگیر است که به قوانین بشردوستانه بین المللی احترام بگذارند و از غیرنظامیان محافظت کنند و خاطرنشان کرد که فعالیت های دیپلماتیک همچنان برای کشورهای دارای نفوذ بر طرف های درگیر جذاب است.

تدروس آدهانوم گبریسوس ، مدیر سازمان بهداشت جهانی ، از لغو ماموریت این سازمان برای ارائه کمک های پزشکی به غزه امروز به دلیل نگرانی های امنیتی خبر داد .

وی افزود: پس از نزدیک به ۱۰۰ روز جنگ، وضعیت غزه غیرقابل توصیف است و ارائه کمک های بشردوستانه همچنان با چالش های غیرقابل حلی مواجه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »