... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 0:21 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بارسلونا به قطع روابط با تل آویو بر سر “آپارتاید اسرائیل” رای می دهد

بارسلون ممکن است ماه آینده به اتحاد دو شهر خود با تل آویو به دلیل "جنایت هایی که اسرائیل علیه مردم فلسطین مرتکب می شود" پایان دهد.

سیاست شرق _ شهر کاتالونیا، روابط خود را با تلاویو قطع خواهد کرد، این اقدام در ادامه کمپین «بارسلونا به آپارتاید نه می گوید»، خواهد بود.

به نقل از وبسایت « ای ۲۴»، بارسلون ممکن است ماه آینده به اتحاد دو شهر خود با تل آویو به دلیل “جنایت هایی که اسرائیل علیه مردم فلسطین مرتکب می شود” پایان دهد.

شورای شهر، پیشنهادی را که توسط احزاب چپ به رهبری شهردار چپ‌گرای اسپانیا، آدا کولائو، و جنبش ضد صهیونیستی BDS ارائه شده است، مورد بحث قرار خواهد داد. طوماری که خواستار قطع روابط با شهری در اسرائیل در سواحل شرقی مدیترانه شده بود توسط ۵۰۰۰ نفر امضا شد.

در همین حال، پایتخت منطقه کاتالونیای اسپانیا روابط رسمی خود را با نوار غزه که توسط حماس اداره می شود، حفظ خواهد کرد.

به گزارش Ynetnews ، بارسلونا در سال ۱۹۹۸ با تل آویو و غزه قرارداد امضا کرد و در سال ۲۰۱۳ قرارداد دیگری با تل آویو امضا کرد.

در این فراخوان آمده است:
“اسرائیل علیه مردم فلسطین جنایت می کند، هزاران فلسطینی از جمله صدها کودک را به قتل می رساند، و پروژه پاکسازی قومی اسرائیل و رژیم آپارتاید را تقویت می کند. جامعه بین المللی باید بهایی از اسرائیل بگیرد و آن را منزوی کند، همانطور که در گذشته با آفریقای جنوبی انجام داد. این خواسته مردم فلسطین است»

بر اساس این گزارش، اسرائیل در تلاش است تا از طریق مجاری دیپلماتیک این ابتکار را خنثی کند و جامعه یهودیان محلی در این تلاش کمک می کنند.

جامعه یهودی نامه ای به کولاو ارسال کرد و در آن نوشت: “ما نگران کمپین تحریمی هستیم که شما تحت شعار “بارسلونا به آپارتاید نه می گوید” رهبری می کنید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »