... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - 7:59 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آژانس پناهندگان سازمان ملل: بیش از یک میلیون نفر ممکن است از جنگ سودان فرار کنند

تعداد فزاینده‌ای از غیرنظامیان سودانی که از ال ژنینا، شهری در دارفور که توسط حملات مکرر مورد حمله قرار گرفته است، فرار می‌کنند، در حالی که تلاش می‌کردند با پای پیاده به چاد بگریزند، کشته یا به سمت آنها شلیک شده‌اند.

سیاست شرق _ آژانس پناهندگان سازمان ملل، روز سه‌شنبه هشدار داد که پیش‌بینی قبلی مبنی بر اینکه درگیری در سودان باعث فرار یک میلیون نفر از مرزهای این کشور می‌شود، احتمالاً فراتر رفته است.

به نقل از رویترز، اکنون، درگیری بین گروه‌های نظامی متخاصم که از اواسط آوریل آغاز شد، باعث شده است که نزدیک به ۶۰۰۰۰۰ نفر به کشورهای همسایه از جمله مصر، چاد، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی فرار کنند.

رئوف مازو، دستیار کمیساریای عالی عملیات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در پاسخ به سوالی در مورد برآورد وی در ماه آوریل برای آینده گفت: متأسفانه، با نگاهی به روندها، با نگاهی به وضعیت دارفور، ما احتمالاً از یک میلیون فراتر خواهیم رفت.

اشاره او به حملات و درگیری های قومیتی در منطقه دارفور بود که در اوایل دهه ۲۰۰۰ با درگیری بزرگی مواجه شد و حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر کشته شدند.

سازمان ملل تخمین می زند که بیش از ۲.۵ میلیون نفر از ماه آوریل تا کنون آواره شده اند که بیشتر آنها در سودان هستند.

شاهدان و فعالان گفتند که آخرین موج خشونت در دارفور توسط شبه نظامیان قبایل عشایری عرب همراه با اعضای نیروهای پشتیبانی سریع، یک جناح نظامی که درگیر جنگ قدرت با ارتش سودان در پایتخت، خارطوم است، انجام شده است.

شاهدان در این ماه به رویترز گفتند که تعداد فزاینده‌ای از غیرنظامیان سودانی که از ال ژنینا، شهری در دارفور که توسط حملات مکرر مورد حمله قرار گرفته است، فرار می‌کنند، در حالی که تلاش می‌کردند با پای پیاده به چاد بگریزند، کشته یا به سمت آنها شلیک شده‌اند.

مازو گفت: “بسیاری از زنان و کودکان اکنون با جراحات وارد شده اند و این بسیار نگران کننده است.”

او دسترسی به پناهجویان در چاد را “فوق العاده دشوار” توصیف کرد، زیرا شروع فصل بارانی دسترسی به پناهندگان و انتقال آنها را از مرز به کمپ های امن تر دشوار می کرد.

او گفت که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پیش از این مجبور شده است، پیش بینی خود را برای افرادی که از سودان به چاد فرار می کنند به ۲۴۵۰۰۰ نفر از ۱۰۰۰۰۰ نفر تغییر دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »