... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - 10:21 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوازه غزه و پاسخ مقاومت

قاسم: حملات صهیونیست‌ها به غزه امتداد جرائمی است که علیه ملت ما در کرانه باختری، قدس و داخل اراضی اشغالی مرتکب می‌شوند. حق ملت و مقاومت است به هر شیوه‌ای به حملات اشغالگران و ادامه تجاوزاتشان پاسخ دهند.

سیاست شرق _ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، صبح امروز جمعه، دست به سلسله حملات شدیدی به اهدافی در نوار غزه زدند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، شاهدان عینی گفتند، جنگنده‌های رژیم اشغالگر مقر مقاومت در مرکز غزه را ۱۵ بار هدف گرفتند.

این جنگنده‌ها همچنین حملاتی موشکی به مقر مقاومت در جنوب غزه و اطراف ایست بازرسی مقاومت در شرق بیت حانون در شمال غزه داشتند.

به گفته شاهدان، مقاومت نیز دو موشک زمین به هوا به سمت جنگنده‌های اشغالگران در آسمان خانیونس شلیک کرد.

سایت عبری «والا» گزارش داد، شلیک ضد هوایی به سمت جنگنده‌های اسرائیلی که دست به حملاتی علیه اهدافی در غزه زدند، رصد شده است.

شاهدان عینی گفتند، خساراتی به منازل شهروندان در پی حملات شدید اشغالگران به مقر مقاومت در مرکز غزه وارد شده و هنوز خبری از مصدومین و تلفات این حملات منتشر نشده است.

در پی حملات اشغالگران به غزه و شلیک راکت از سوی مقاومت به شهرک‌های غلاف غزه (اطراف غزه) حازم قاسم، سخنگوی حماس تاکید کرد: حملات صهیونیست‌ها به غزه امتداد جرائمی است که علیه ملت ما در کرانه باختری، قدس و داخل اراضی اشغالی مرتکب می‌شوند.

قاسم تاکید کرد: حق ملت و مقاومت است به هر شیوه‌ای به حملات اشغالگران و ادامه تجاوزاتشان پاسخ دهند.

او افزود: مقاومت شجاع در غزه به وظایف خود در دفاع از ملت و مقدسات‌مان ادامه می‌دهد و سپر ملت و شمشیر آن خواهد بود.

این مقام حماس به مبارزان گردان‌های القسام، شاخه نظامی این جنبش، برای مقابله موشکی و شلیک ضد هوایی به سمت جنگنده‌های صهیونیستی درود فرستاد.

گردان‌های شهید عزالدین القسام اعلام کرد، سامانه‌های دفاعی آن به مقابله با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان غزه پرداختند.

گردان‌های القسام اعلام کرد: این گردان‌ها صبح امروز، با موشک‌های زمین به هوا و سامانه دفاع هوایی به تقابل با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان غزه پرداختند.

عصر پنج‌شنبه نیز ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد آژیرهای خطر در شهرک اشکلون و در برخی شهرک‌های موسوم به غلاف غزه به صدا درآمدند.

خبرنگاران نظامی اشغالگران گزارش دادند، این اولین محک جدی دولت جدید بنیامین نتانیاهو، در قبال غزه است.

همچنین گفته می‌شود آژیرهای خطر صبح امروز در منطقه “مفلاسیم”، “نیر عام” و “کفار عزة” در پی شلیک راکتی مقاومت به سمت‌شان به صدا درآمدند. در عین حال آژیرهای خطر در “عین هبشور”،”میگن” و”نیر عوز” از توابع شهرک “اشکول” در جنوب شرقی غزه به صدا درآمدند.

این تنش در پی آن است که روز پنج‌شنبه در حمله سربازان اسرائیلی به اردوگاه جنین ۹ فلسطینی از جمله یک بانوی سالخورده به شهادت رسیدند و ۲۰ تن هم زخمی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »