... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 8:40 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

رییس جمهور موقت سریلانکا: سری لانکا، ورشکسته است

رئیس جمهور موقت سری لانکا: رهبر سابق ، حقیقت را نگفته است که سریلانکا "ورشکسته" است، باید به صندوق بین‌المللی پول (IMF) مراجعه کنیم.

سیاست شرق _ رانیل ویکرمسینگه، رئیس‌جمهور موقت سری‌لانکا گفته است که دولت قبلی این کشور در حال «پوشاندن حقایق» درباره بحران مالی فلج‌کننده‌ این کشور بود.

به نقل از سی ان ان ، ویکرمسینگه که پیش از این نخست وزیر بود، روز دوشنبه گفت: دولت گوتابایا راجاپاکسا ، رهبر سابق ، حقیقت را نگفته است که سریلانکا “ورشکسته” است ، “باید به صندوق بین‌المللی پول (IMF) مراجعه کند.

او افزود: می‌خواهم به مردمی که می‌دانم از چه رنجی می‌کشند، بگویم. ما به عقب برگشته‌ایم. باید خودمان را بالا بکشیم. ما به پنج سال یا ۱۰ سال نیاز نداریم. تا پایان سال آینده، بیایید ثبات را شروع کنیم، و مطمئناً تا سال ۲۰۲۴ بیایید یک اقتصاد کارآمد داشته باشیم که شروع به رشد کند.

وی که اکنون برای انتخاب رئیس جمهور بعدی سریلانکا رقابت می کند و پارلمان قرار است روز چهارشنبه یک رهبر جدید را انتخاب کند.نخست‌وزیر سابق، که از سوی حزب سیاسی حاکم سریلانکا پودوجانا پرامونا حمایت می‌شود، با حداقل سه نامزد دیگر روبرو خواهد شد.

در پی بحران اقتصادی و ناآرامی های گسترده در سری لانکا، رییس‌جمهور پیشین این کشور از کلمبو خارج و به سنگاپور گریخته است.

بیشتر بخوانید:

سریلانکا در مدت اخیر قادر به پرداخت هزینه سوخت و سایر اقلام ضروری نبوده؛ امری که منجر به اعتراض‌های ضد دولتی شده است. کمبود سوخت برای راه‌اندازی نیروگاه‌ها به نوبه خود منجر به قطع برق روزانه شده است. مدارس نیز تعطیل شده‌اند و از کارمندان دولتی خواسته شده که از خانه کار کنند.

دولت در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول (IMF) برای دریافت بسته کمک مالی است. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »