... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 11:46 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

شرکت خودروسازی تویوتا، از تامین کنندگان قطعات خواست، قیمت ها را کاهش دهند

تویوتا بخشی از باری را که ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی و مواد خام بر دوش تامین‌کنندگان گذاشته شده است، به دوش می‌کشد و اعلام کرد که قصد دارد این کار را برای تقویت زنجیره تامین ادامه دهد.

سیاست شرق _ شرکت «تویوتا موتور» ژاپن، برای اولین بار در یک سال اخیر که حجم تولیدش در حال بهبود است، فشار بر تامین کنندگان خود را برای کاهش قیمت ها از سر خواهد گرفت.

به نقل از آساهی ، یکی از مقامات تویوتا گفت: “این تلاشی برای افزایش رقابت است تا بتوانیم با تامین کنندگان خود همزیستی و پیشرفت کنیم.”

این خودروساز ژاپنی، هر شش ماه یکبار قیمت خرید خود را بررسی می‌کند و با تامین‌کنندگان قطعات به عنوان بخشی از تلاش‌های کاهش هزینه تولید خود مذاکره می‌کند و از تامین‌کنندگان خواسته بود تا قیمت‌ها را در هر مذاکره تا حدود ۱ درصد بر اساس عملکردشان کاهش دهند.

اما تویوتا این درخواست ها را در سال مالی ۲۰۲۲ به دلیل کاهش تولید، معلق کرده بود. اکنون، قصد دارد از نیمه اول سال مالی ۲۰۲۳ آنها را برای برخی از شرکت ها مجدداً معرفی کند.

با این حال، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را که ۱۰ تا ۲۰ درصد از حدود ۵۰۰ تامین‌کننده سطح یک را تشکیل می‌دهند که مستقیماً با تویوتا سروکار دارند، معاف خواهند کرد.

تویوتا بخشی از باری را که ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی و مواد خام بر دوش تامین‌کنندگان گذاشته شده است، به دوش می‌کشد و اعلام کرد که قصد دارد این کار را برای تقویت زنجیره تامین ادامه دهد.

یکی از مقامات تویوتا گفت: “اگر زنجیره تامین ضربه سختی بخورد، صنعت خودرو نمی تواند خود را حفظ کند.”

این مقام شرکتی گفت که تامین کنندگان آن به طور کلی سود خواهند برد زیرا “قیمت (برای قطعات خودرو) با اضافه کردن هزینه های انرژی که شرکت ما متحمل می شود، افزایش می یابد.

واکنش ها به این خبر متفاوت بود.

یکی از مدیران یکی از تامین کنندگان قطعات گفت که قصد دارد درخواست های تویوتا را برآورده کند اما گفت که خواهان یک حجم تولید مطمئن برای تضمین ثبات است.

مدیر اجرایی گفت: «ما مایلیم تا زمانی که تویوتا به اندازه کافی بار افزایش هزینه های انرژی را به دوش می کشد، در کاهش منظم قیمت ها همکاری کنیم.

اما یکی از مدیران تامین کننده ردیف اول دیگر گفت که تحمل کاهش هزینه ها دشوار است.

مدیر اجرایی گفت: “ما هنوز در حال بهبودی از خسارات ناشی از کاهش تولید هستیم.”

تویوتا فقط از تامین کنندگان سطح یک با هزینه های انرژی پشتیبانی می کند، در حالی که پیمانکاران فرعی پایین تر با شرایط تجاری حتی سخت تری روبرو هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »