... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - 3:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
در اجلاس گروه هفت عنوان شد؛

ژاپن، خواستار توجه به مسائل دیگر، جز بحران اوکراین شد

نخست وزیر ژاپن تلاش می کند تا نفوذ خود را در گروه ۷ با وعده در زمینه های دیگر از جمله تکنولوژی، پزشکی و مسائل محیط زیستی تقویت کند تا به حل مسائل جهانی کمک کند.

سیاست شرق _ پس از برگزاری اجلاس آنلاین گروه ۷و همزمان با نخستین سالگرد جنگ اوکراین، فومیو کشیدا رئیس ژاپنی گروه ۷ در سال ۲۰۲۳ از اعضای دیگر این گروه و سازمان های بین المللی خواست تمرکز بر روی مسائل جهانی دیگر به جز جنگ اوکراین را افزایش دهند.

به نقل از خبرگزاری کیودو، ژاپن به عنوان رئیس و میزبان دوره ای گروه ۷ در اجلاسی که همزمان با نخستین سالگرد جنگ اوکراین اتفاق افتاد، از سایر اعضای این گروه خواست بر روی مسائل دیگر جهانی به جز جنگ اوکراین تمرکز کنند.

یک منبع آگاه و نزدیک به نخست وزیر ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت: فومیو کشیدا مشتاق است تا دیدگاه خود را درباره جهانی بدون سلاح اتمی در بحبوبه افزایش نگرانی ها درباره استفاده روسیه از یکی از این سلاح های جنگی علیه اوکراین در این اجلاس مطرح کند، اما قطعا مسائل دیگری نیز به جز جنگ اوکراین وجود دارد که باید در اجلاس گروه ۷ به بحث گذاشته شود.

وی در ادامه سخنانش افزود با نگاهی جدی تر درباره این موضوع که ژاپن به عنوان ریاست دوره ای گروه ۷ چه کارهایی می تواند و باید برای جامعه جهانی انجام دهد، فومیو کشیدا باید ابتکار عمل را بدست گیرد و در سال جاری میلادی و به مقابله در برابر چالش های جهانی رود. در واقع واضح است که آنچه از دست ژاپن برای جنگ اوکراین برمی آید در مقایسه با سایر کشورها بسیار محدود است. چرا که توکیو توانایی کمک نظامی به این کشور را براساس قانون اساسی ندارد. بنابراین نخست وزیر ژاپن تلاش می کند تا نفوذ خود را در گروه ۷ با وعده در زمینه های دیگر از جمله تکنولوژی، پزشکی و مسائل محیط زیستی تقویت کند تا به حل مسائل جهانی کمک کند.

روز جمعه رهبران گروه ۷ در جلسه ویدئویی که نخستین جلسه با ریاست نخست وزیر ژاپن بود به همراه ولودیمر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین جهت تقویت یکپارچگی این گروه و نمایش همبستگی تزلزل ناپذیرشان در حمایت از اوکراین شرکت کردند.

در این جلسه اعضای گروه ۷ از روسیه درخواست کردند تا فوری اقدامات خشونت آمیز خود را متوقف کند و به شکلی کامل و بدون شرط سربازانش را از اوکراین خارج کند و در بیانیه مشترکی که در پایان این جلسه منتشر شد هشدار دادند لفاظی‌های هسته ای غیرمسئولانه مسکو غیرقابل قبول است. در این بیانیه که متشکل از رهبران کشورهای انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا است بیشترین زمان به بحث درباره حمله روسیه به اوکراین اختصاص داده شد.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »