... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - 8:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفرای جدید عربستان و ایران، همزمان عازم کشورهای یکدیگر شدند

العنزی: رهبری عربستان بر اهمیت تقویت روابط با ایران از طریق ارتباطات و دیدارهای بیشتر بین دو کشور تاکید می کند.

سیاست شرق _ خبرگزاری دولتی عربستان سعودی اعلام کرد که اولین سفیر این کشور در ایران از زمان از سرگیری روابط دیپلماسی، روز سه شنبه وارد تهران شد تا ماموریت جدید خود را در آنجا آغاز کند.

این خبرگزاری به نقل از سفیر «عبدالله بن سعود العنزی» گفت که رهبری عربستان بر اهمیت تقویت روابط با ایران از طریق ارتباطات و دیدارهای بیشتر بین دو کشور تاکید می کند.

العنزی که یک چهره اقتصادی و سیاسی شناخته می‌شود، پیش از این سفیر عربستان در عمان بوده است.

به نقل از ایرنا و همزمان نیز، «علیرضا عنایتی» سفیر ایران در عربستان، روز سه شنبه، عازم ریاض پایتخت عربستان سعودی شد، تا سفرای دو کشور، در یک روز، آغاز به کار کنند.

علیرضا عنایتی پیشتر معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، سفیر ایران در کویت و دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امورخارجه بوده است.

 عربستان سعودی و ایران، در سال ۲۰۱۶ و پس از حمله معترضان به سفارت این کشور در تهران به دلیل اعدام یک روحانی برجسته شیعه (شیخ نمر باقرالنمر) توسط ریاض، روابط خود را قطع کرده بودند. اما، در ماه مارس گذشته، با میانجی‌گری رئیس جمهور چین، روابط بین ریاض و تهران از سر گرفته شد و منجر به سفر وزرای خارجه دو کشور به پایتخت های یکدیگر و ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »