... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 8:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

سنتکام، مرگ دو سرباز آمریکایی در دریای سرخ را اعلام کرد

پس از ۱٠ روز جستجوی کامل، دو نیروی ویژه از ناوگان دریایی آمریکا مفقود شده بودند، پیدا نشده‌اند و وضعیت آنها به مرده تغییر کرده است.

سیاست شرق _ ارتش آمریکا اعلام کرد که عملیات جستجوی دو سرباز نیروی دریایی این کشور در دریای سرخ، پس از ۱۰ روز موفقیت آمیز نبوده است.

به نقل از گاردین، سنتکام روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام می‌کرد که پس از ۱۰ روز جستجوی کامل، دو نیروی ویژه از ناوگان دریایی آمریکا مفقود شده بودند، پیدا نشده‌اند و وضعیت آنها به مرده تغییر کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) پیشتر مدعی شده بود که دو سرباز که در عملیات ویژه در سواحل سومالی برای توقیف یک قایق حامل سلاح های ایرانی برای انصارالله یمن شرکت کرده بودند، مفقود شدند.

طبق گزارش ارتش آمریکا، این سربازان در حالی که نیروهای دریایی این کشور در حال انجام “راستی‌آزمایی پرچم” یک قایق در نزدیکی سواحل سومالی بودند، گم شدند .

بر اساس گزارش ها و به نقل از مقامات دفاعی آمریکا، این نیروها با قایق های کوچک رزمی عملیات ویژه، با موج های ۲.۴ متری، مواجه شدند، که موجب پرت شدن آنها به دریا و مفقود شدن آنها شد.

پس از آنکه، انصارالله یمن اعلام کرد، در حمایت از مبارزان فلسطینی در جنگ غزه، کشتی های اسرائیلی و یا به مقصد بنادر آنها را، مورد هدف قرار می دهد، آمریکا با ایجاد ائتلاف دریایی با چند کشور، در حمایت طلایی، ناوگان دریایی خود را در دریای سرخ تقویت نمود و حملاتی را به مواضع یمنی ها انجام داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »