... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - 7:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله نیروهای اسرائیلی به شهر جنین/ شهادت ۶ فلسطینی

ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی خانه ای که نیروهای فلسطینی در حال تبادل آتش بودند، محاصره کردند و از موشک های دوش پرتاب علیه ساختمان استفاده کردند.

سیاست شرق _ نیروهای اسرائیلی در حمله به یک اردوگاه آوارگان در شهر جنین، در کرانه باختری رود اردن، حداقل ۶ فلسطینی را شهید و تعداد دیگری را مجروح کردند.

به نقل از «فرانس ۲۴»، شاهدان گفتند که درگیری بین سربازان اسرائیلی در نزدیکی خانه ای بر روی تپه مشرف به مرکز اردوگاه ، با فلسطینیان روی داد و آنها بسوی یکدیگر آتش گشودند.

ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی خانه ای که نیروهای فلسطینی در حال تبادل آتش بودند، محاصره کردند و از موشک های دوش پرتاب علیه ساختمان استفاده کردند.

در همین رابطه، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۶ فلسطینی و زخمی شدن دست کم ۱۶ فلسطینی دیگر خبر داد. 

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از مبارزان مردمی خود در همه جا می‌خواهیم، مقاومت مسلحانه علیه اشغالگران را تشدید کنند و با آنها در همه جا در سرزمین اشغالی ما بجنگند.

هرچند حماس نوار محاصره شده غزه را اداره می کند، با این حال، در کرانه باختری نیز، نیرو و نفوذ دارد.

جنین، یکی از مراکز اصلی فعالیت‌ مبارزان فلسطینی در کرانه باختری است که که آشکارا در آن رژه می‌روند.

این تجاوز آشکار شهرک نشینان که از حمایت ارتش اسرائیل نیز برخوردار بود، خشم و محکومیت جهانی را علیه رژیم اشغالگر قدس برانگیخت. این خشم زمانی دوچندان شد که« بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی افراطی و ملی‌گرا کابینه نتانیاهو، که مسئولیت بخش‌هایی از دولت کرانه باختری را بر عهده دارد، گفت که «هوارا» باید از روی زمین «پاک شود»، افزایش یافت. هرچند که اسموتریچ بعداً و پس از انتقادات گسترده داخلی، منطقه ای و جهانی، اظهارات خود را پس گرفت.

سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، حمله روز سه‌شنبه را محکوم کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »