... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 10:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

زلنسکی: روسیه، به پیروزی در باخموت نیاز دارد

زلنسکی: آنها به یک پیروزی نیاز دارند و در راه رسیدن به آن حاضرند باخموت را با خاک یکسان و همه غیرنظامیان آن را قتل عام کنند.

سیاست شرق _ ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می گوید: سقوط باخموت ، مسیر روسیه برای تصرف شهرهای مهم، در شرق اوکراین را هموار می‌کند.

به نقل از سی ان ان، زلنسکی در حالی که از تصمیم خود برای نگه داشتن نیروهای اوکراینی در شهری که در معرض محاصره کامل است دفاع می‌کند، هشدار داد: سربازان روسیه در صورت تصرف باخموت، مسیری هموار برای تصرف شهرهای کلیدی در شرق اوکراین خواهند داشت.

رئیس جمهور اوکراین گفت: حفظ باخموت برای ما حیاتی است. ما می‌دانیم که بعد از باخموت نیروهای روسیه می‌توانند به پیشروی خود ادامه دهند و به سمت شهرهایی مانند کراماتورسک و اسلوویانسک بروند. پس از باخموت مسیر ارتش روسیه به شهرهای دیگر اوکراین در جهت دونتسک هموار خواهد شد و به همین دلیل است که نیروهای ما آنجا ایستاده‌اند.

حمله چند هفته‌ای نیروهای واگنر که در روزهای اخیر سرعت خود را افزایش داده است، هزاران نفر را مجبور به ترک باخموت کرده و زیرساخت‌های آن شهر را نابود کرده است اما نیروهای اوکراینی نیز با دفاع از این شهر پیشرفت روسیه را متوقف کرده‌اند.

زلنسکی خاطرنشان کرد:‌ انگیزه‌های ما برای حفظ باخموت با اهداف روسیه بسیار متفاوت است. ما درک می‌کنیم که روسیه در باخموت به دنبال چیست. آنها به یک پیروزی نیاز دارند و در راه رسیدن به آن حاضرند باخموت را با خاک یکسان و همه غیرنظامیان آن را قتل عام کنند.

وی تصریح کرد:‌ اگر مسکو بتواند پرچم خود را در باخموت به اهتزاز درآورد، به مردم روسیه این پیام را می‌دهد که آنها دارای ارتش قدرتمندی هستند و از این موضوع برای جلب حمایت ملت روسیه از جنگ استفاده خواهد کرد.

به نوشته سی ان ان، اگرچه باخموت به خودی خود ارزش استراتژیک قابل توجهی ندارد اما اتصالات جاده‌ای آن به کراماتورسک و اسلوویانسک (دو مرکز شهری پرجمعیت و صنعتی در شمال غربی اوکراین) به این معنی است که اگر نیروهای روسیه بتوانند کنترل باخموت را در دست بگیرند، این شهرها اهداف بعدی آنها خواهند بود.

زلنسکی این موضوع که برخی از فرماندهان و افسران سطح پائین‌تر، ارزش حفظ باخموت را در برابر افزایش تعداد تلفات و خطر فزاینده محاصره شدن کامل این شهر که صدها یا حتی هزاران سرباز اوکراینی را تهدید می‌کند، زیر سوال برده‌اند را رد کرد و گفت: هرگز چنین چیزی از فرماندهان خود نشنیده است.

یوگنی پریگوژین موسس و رئیس شرکت نظامی خصوصی «واگنر» روز چهارشنبه گفت: واحدهای گروه واگنر تمام بخش شرقی باخموت را گرفته‌اند. همه چیز در شرق رودخانه «باخموتکا» (Bakhmutka) به‌طور کامل تحت کنترل نیروهای واگنر قرار دارد.

شهر باخموت در شرق اوکراین در روزهای اخیر صحنه درگیری‌های شدید میان نیروهای دو طرف متخاصم در اوکراین بوده است. مسکو ماه‌هاست که تلاش می‌کند باخموت را به تصرف خود درآورد. هر دو طرف در یک جنگ فرسایشی متحمل خسارات سنگینی می‌شوند.

تحلیلگران می‌گویند باخموت ارزش استراتژیک کمی دارد اما به نقطه‌ای حیثیتی برای فرماندهان روسی تبدیل شده است که برای رساندن اخبار مثبت به کرملین تلاش می‌کنند. تصرف این شهر، روسیه را اندکی به هدفش برای کنترل کل منطقه دونتسک نزدیک می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »