... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - 6:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مجاهد: داعش در افغانستان، قدرتی ندارد

سیاست شرق _ حکومت طالبان افغانستان، ادعای واشنگتن در مورد قدرت داعش در این کشور را رد کرد.

دولت موقت افغانستان ادعای واشنگتن درباره حضور قوی تر داعش یا دولت اسلامی (داعش) در افغانستان را رد کرد و آن را کاملا ساختگی دانست.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت افغانستان در توییتی نوشت: “اظهارات مقامات آمریکایی در مورد تعداد شبه نظامیان داعش در افغانستان صحت ندارد. شبه نظامیان داعش قبلاً تعدادشان کاهش یافته و سرکوب شده اند.”

به گزارش رسانه ها، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده، گفته است که “داعش امروز در افغانستان قوی تر شده است” و نسبت به حمله احتمالی داعش به منافع ایالات متحده و کشورهای متحد ظرف شش ماه هشدار داد.

مجاهد با رد ادعاهای جنرال آمریکایی در مورد قدرت داعش در افغانستان، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «علاقه مقامات آمریکایی به این موضوع و بزرگ نمایی آنها، کمک و حمایت از شورشیان داعش است که باید جلوی آن گرفته شود».

دولت موقت افغانستان داعش یا گروه داعش را به عنوان یک تهدید جدی کم اهمیت جلوه داده است و متعهد شده است که مخالفان مسلح در این کشور جنگ زده زا سرکوب خواهد کرد.

نیروهای امنیتی افغانستان طی هفته گذشته در دو عملیات جداگانه در حومه کابل، چهار ستیزه جوی مسلح وابسته به گروه رقیب داعش را به هلاکت رساندند. 

پبس از این و در چند انفجار خونین و انتحاری، تعدادی از شهروندان عادی افغانستان ، توسط داعش به قتل رسیده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »