... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - 4:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شرکت ژاپنی NEC: با فناوری هوش مصنوعی، مین‌های زمینی با دقت ۹۰ درصد شناسایی می شوند

این شرکت ژاپنی اعلام کرد که قصد دارد تا مارس 2024 (اسفند ۱۴۰۲) خدمات پیش بینی مین های زمینی با هوش مصنوعی را به دولت ها و سازمان های بین المللی ارائه دهد.

عکس یکی از اعضای کمیته بین المللی صلیب سرخ را در جستجوی مین های زمینی در عراق در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد. (خبرگزاری کیودو)

سیاست شرق _ شرکت NEC ژاپن، روز چهارشنبه اعلام کرد که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، می تواند با دقت ۹۰ درصدی، محل دفن مین های زمینی را پیش بینی و شناسایی کند.

به نقل از خبرگزاری کیودو، این فناوری می تواند منجر به حذف کارآمدتر مین ها و کاهش تعداد مرگ و میر سالانه ناشی از مواد منفجره زیرزمینی در جهان شود.

این شرکت ژاپنی اعلام کرد که قصد دارد تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) خدمات پیش بینی مین های زمینی با هوش مصنوعی را به دولت ها و سازمان های بین المللی ارائه دهد.

شرکت NEC می گوید: آزمایشی که بین آوریل و اکتبر سال گذشته در مناطق درگیری در سراسر آسیا انجام شد، از داده های مختلف در مورد مناظر و تأسیسات نظامی ارائه شده توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ و همچنین گزارش های ساکنان محلی برای پیش بینی موفقیت آمیز محل مین های زمینی در مناطق خاص استفاده نموده ، که موفقیت آمیز بوده است.

با استفاده از این فناوری، زمان مورد نیاز برای محدود کردن ۸۰۰ مکان به مکان های احتمالی دفن مین های زمینی را می توان از چندین سال به چند ساعت کاهش داد.

اگرچه هنوز تأیید دستی مناطق دفن مین ضروری است، اما این شرکت گفت که امیدوار است این فناوری روند حذف را تسریع کند.

NEC اعلام کرد که قصد دارد سرعت و دقت پیش‌بینی‌های خود را با ترکیب منابع اطلاعاتی مختلف، مانند داده‌های جمع‌آوری‌شده از پهپادها و ماهواره‌ها، بیشتر کند.

بر اساس گزارش NEC، در سال ۲۰۲۱، بقایای جنگ مانند مین های زمینی و بمب های خوشه ای حداقل ۵۵۵۴ نفر را در سراسر جهان کشته است که بیشتر آنها غیرنظامی بودند.

هم اکنون مناطق بیشماری در جهان، آلوده به مین های زمینی و تله های انفجاری هستند که هر ساله جان بسیاری از مردم عادی را گرفته یا آنها را با قطع عضو مواجه می سازد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »