... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - 12:10 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نیویورک تایمز و چهار سناریو آمریکا در اسناد فاش شده برای جنگ اوکراین

سناریوهای فرضی شامل مرگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، تغییر رهبری نیروهای مسلح روسیه و حملات اوکراین به کرملین است.

سیاست شرق _ نیویورک تایمز اعلام کرد که یک سند اطلاعاتی طبقه بندی شده در میان اسناد فاش شده پنتاگون به دست آورده است که جزئیات طرح هایی را که برای مقابله با شرایط اضطراری یک سال پس از جنگ در اوکراین تهیه شده است، به دست آورده است.

این سند شامل تجزیه و تحلیلی است که توسط آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده انجام شده است که ۴ سناریو فرضی را شناسایی می کند و اینکه چگونه ممکن است در صورت وقوع، بر روند درگیری در اوکراین تأثیر بگذارد.

سناریوهای فرضی شامل مرگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، مرگ ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، تغییر رهبری نیروهای مسلح روسیه و حملات اوکراین به کرملین است.

این سند انتظار دارد که جنگ طولانی شود و همچنین نشان می‌دهد که هر یک از این سناریوها – که پیش‌بینی نتیجه آن دشوار است – ممکن است به نتیجه متفاوتی منجر شود، زیرا ممکن است منجر به تشدید یا گسترش درگیری شود. آغاز مذاکراتی که به آن پایان می دهد و ممکن است تأثیر قابل توجهی بر روند درگیری نداشته باشد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، یکی از چهار سناریو فرضی در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد اگر کرملین هدف حمله نظامی اوکراین قرار گیرد، بحث می کند. این سند تعدادی از پیامدهای بالقوه را ارائه می دهد. و او توضیح می‌دهد که اگر پوتین – با انگیزه اعتراضات عمومی در کشورش – بسیج نظامی گسترده‌ای را آغاز کند و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در نظر بگیرد، این رویداد ممکن است به تشدید درگیری روسیه و اوکراین منجر شود.

از سوی دیگر، هدف قرار دادن کرملین توسط اوکراین ممکن است ترس مردم روسیه را برانگیزد و پوتین را وادار کند تا پای میز مذاکره بنشیند تا به توافقی برسد که به جنگ پایان دهد.

این روزنامه خاطرنشان کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نگران احتمال هدف قرار دادن مسکو با حمله اوکراینی است، زیرا این امر ممکن است منجر به تشدید خطرناک تنش روسیه شود که باعث تردید ایالات متحده در ارائه موشک های دوربرد به کی یف شد.

او توضیح داد که سند فاش شده در ۲۴ فوریه تهیه شده و کلمه “یک سال بعد” روی آن نوشته شده است که نشان می دهد این تحلیل یک سال پس از شروع جنگ تهیه شده است.

نیویورک تایمز گفت که این تحلیل برای کمک به افسران ارتش ایالات متحده، تصمیم گیرندگان و قانونگذاران آماده شده است تا ضمن ارزیابی گزینه های موجود، در مورد نتایج احتمالی رویدادهای مهم فکر کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »