... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - 11:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اسماعیل هنیه، به عربستان سفر می کند

منابع آگاه همچنین اعلام کردند که موسی ابومرزوق مسئول روابط بین‌الملل حماس و خالد مشعل رئیس این جنبش در خارج فلسطین از اعضای هیأت مذکور هستند.

سیاست شرق _ یک منبع مطلع در جنبش مقاومت اسلامی «حماس» شامگاه شنبه اعلام کرد که اسماعیل هنیه رهبر این جنبش، در راس هیئتی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

به نقل از الجزیره، این سفر که اولین بار در نوع خود پس از سال هاست، در پاسخ به دعوت رسمی ریاض انجام می شود و راه را برای پایان دادن به تنش بین دو طرف هموار می کند

منابع آگاه در گفتگو با روزنامه العربی الجدید نیز اعلام کردند که این هیأت از سوی جنبش حماس طی امروز (یکشنبه) برای به‌جا آوردن مناسک حج و دیدار با مسئولان عربستان سعودی وارد به این کشور می شوند.

بر اساس این گزارش، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ریاست این هیأت را به‌عهده دارد.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند که موسی ابومرزوق مسئول روابط بین‌الملل حماس و خالد مشعل رئیس این جنبش در خارج فلسطین از اعضای هیأت مذکور هستند.

آنها تاکید کردند که این سفر می‌تواند آغازی بر بهبود روابط میان جنبش حماس و طرف سعودی به شمار رود به‌طوریکه چندی قبل موسی ابومرزوق اعلام کرده بود تلاش‌ها برای حل اختلافات با عربستان ادامه دارد و جنبش حماس از گفتگوها و برقراری مجدد روابط با ریاض استقبال می‌کند.

در سال ۲۰۱۵ نیز یک هیأت از سوی حماس به عربستان رفته و با مسئولان این کشور دیدار کرده بود. منابع آگاه تاکید کردند که این سفر درحالی انجام می‌شود که عربستان و ایران اخیراً به یک توافق برای ازسرگیری روابط دوجانبه دست یافته‌اند.

روابط میان حماس و عربستان از سال ۲۰۰۷ تاکنون بعد از آنکه ریاض مسئولیت شکست توافقنامه مکه میان جنبش‌های فتح و حماس را برعهده این جنبش انداخت شاهد تنش بوده است.

بعد از آن نیز عربستان اقدام به بازداشت دهها تن از فعالان جنبش حماس از جمله محمد الخضری در سال ۲۰۱۹ کرد. ریاض طی سال گذشته الخضری را آزاد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »