... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - 11:20 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر خارجه اسرائیل: سفر به عربستان، روی میز است

سیاست شرق _ الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، روز چهارشنبه، چشم انداز سفر آینده خود به عربستان سعودی را مطرح کرد و گفت حداقل یک کشور عربی دیگر ، روابط خود را با اسرائیل در سال جاری عادی خواهد کرد.

به نقل از رویترز، وی در جریان سفر رسمی خود به آذربایجان گفت: «این (بازدید از عربستان سعودی) روی میز است و هنوز تاریخی مشخص نشده است.

کوهن، وزیرخارجه اسراییل بدون ذکر جزئیات، گفت که امسال حداقل یک کشور دیگر به توافقنامه آبراهام خواهد پیوست.

کوهن در پاسخ به سوالی درباره احیای روابط ریاض و تهران گفت که چنین تحولی می تواند نویدبخش خوبی برای اسرائیل باشد.

او گفت: «دقیقاً همین موضوع است که می‌تواند به یک اقدام متعادل کننده (عربستان سعودی) نزدیک‌تر به اسرائیل منجر شود».

در سال ۲۰۲۰، اسرائیل برای عادی سازی روابط با همسایگان عربستان سعودی در خلیج فارس، امارات متحده عربی و بحرین به توافقاتی دست یافت و بعداً مراکش را در به اصطلاح توافقنامه ابراهیم گنجاند.

اسرائیل تمایل خود را برای روابط نزدیکتر با عربستان سعودی که در نبود راه حلی برای اهداف تشکیل کشور فلسطین، از به رسمیت شناختن رسمی اسرائیل خودداری کرده است، پنهان نکرده است.

اوایل این هفته، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت عادی سازی روابط با ریاض، “گامی بزرگ” در جهت پایان دادن به درگیری اعراب و اسرائیل خواهد بود.

وی گفت: موضوع عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی در دیدار هفته جاری لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مطرح خواهد شد.

عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران پس از توافقی با میانجیگری چین در ماه مارس، پس از هفت سال، شروع به بهبود مناسبات خود کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »